پایش دارالقرآن‌های دانش‌آموزی البرز
کد خبر: 4012397
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴

پایش دارالقرآن‌های دانش‌آموزی البرز

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز از پایش 9 دارالقرآن‌های دانش‌آموزی استان خبرداد و گفت: انجام این پایش فرصت مغتنمی را برای خودارزیابی، استعدادیابی و محاسبه عملکردها از یک سو و تقویت اعتماد، همسویی و همراهی فعالان قرآنی به‌وجود آورد.

پایش دارالقرآن‌های دانش‌آموزی

حسین سلیمیان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: دارالقرآن‌های دانش‌آموزی البرز در پنج بخش با شاخص‌های کمی و کیفی در ۷۲ محور به منظور بهبود عملکرد و دستیابی به اطلاعات جامع مراکز دارالقرآن کریم و ساماندهی مدیریت به صورت نظام‌مند در زمینه های قرآن‌آموزان، نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات، فنی و ساختمان و مسائل مالی پایش شدند.

وی افزود: این پایش برای دستیابی به واقعیت موجود دارالقرآن‌ها به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا و همچنین تلاش برای تنظیم سند تحول در افق میان‌مدت و بلندمدت توسعه‌ای صورت گرفت.

این مسئول بیان کرد: انجام این پایش فرصت مغتنمی را برای خودارزیابی، استعدادیابی و محاسبه عملکردها از یک سو و تقویت اعتماد، همسویی و همراهی فعالان قرآنی به‌وجود آورد.

سلیمیان با اشاره به اینکه دارالقرآن‌ها نقش موثری در ترویج و تعمیق فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی و اجرای سیاست‌های قرآنی دارند، گفت: امروز که آموزش در فضای مجازی به دلیل تداوم شیوع ویروس کرونا در حال اجراست باید به نگاه ویژه‌ای نسبت به توسعه زیرساخت‌های قرآنی در این مراکز از سوی مدیران دارالقرآن‌ها صورت گیرد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز یادآورشد: مدیران دارالقرآن‌ها نسبت به برنامه‌ریزی، صرفه‌جویی در منابع انسانی و مالی، اجرای آسان، سریع، دقیق، یکپارچه و فراگیر برنامه‌های قرآنی و ارتقای کیفی خدمات باید توجه بیشتری نشان دهند.

وی در پایان گفت: استان البرز ۹ دارالقرآن دارد که سالانه پنج هزار دانش‌آموز از خدمات آموزشی -تربیتی آن بهره‌مند می‌شود.

انتهای پیام
captcha