منهاج‌القرآن پاکستان چهل و یک ساله شد
کد خبر: 4012669
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰

منهاج‌القرآن پاکستان چهل و یک ساله شد

سازمان منهاج‌القرآن پاکستان در لاهور امسال چهل و یکمین سال فعالیت خود را پشت سر می‌گذارد و رئیس این سازمان به همین مناسبت بیانیه‌ای صادر کرد.

منهاج القرآن پاکستانبه گزارش ایکنا، محمد طاهر القادری، بانی و رئیس «منهاج القرآن» به مناسبت چهل ویکمین سالروز تأسیس این سازمان مردم‌نهاد، طی بیانیه‌ای گفت به لطف خداوند و خاک ‌پای حضرت رسول اکرم(ص) منهاج‌القرآن در عرصه خدمت به دین و انسانیت در چهار دهه نقطه‌های عطف زیادی را پشت سر گذرانده است.

وی افزود: الحمدالله منهاج‌القرآن برای آموزش و تربیت نوجوانان و جوانان در سراسر جهان، مراکز نمونه‌ای تأسیس کرده و صدها هزار نفر از آن بهره‌مند‌ می‌شوند. این نهاد علیه افراطی‌گری، رفتارهای خشونت‌آمیز و تفکر تکفیری تلاش‌های شبانه‌روزی، عملی، فکری و آموزشی انجام داده است.

بنا به اعلام وابسته فرهنگی کشورمان در لاهور پاکستان، محمد طاهر القادری، پژوهشگر دینی، اسلام‌شناس، فعال در حوزه وحدت مسلمانان و وحدت ادیان و متفکر اسلامی است که بیش از ده‌ها کتاب در حوزه‌های اسلام‌شناسی به ویژه کتاب هفت جلدی دایرة المعارف قرآن را به رشته تحریر درآورده است.

این مؤسسه صدها دبستان، دبیرستان، دانشگاه، کالج و مراکز دینی را در پاکستان و سراسر جهان اداره و مدیریت می‌کند و رئیس آن از چهره‌های اعتدال‌گراست که بر اتحاد مذاهب اسلامی تأکید می‌کند.

آشنایی مسلمانان و غیر مسلمانان با جایگاه رفیع اهل بیت(ع) هدف مهم دیگر سازمان منهاج‌القرآن است. این سازمان یکی از نخستین سازمان‌ها در نوع خود است که در راستای گسترش گفت‌وگوی میان ادیان و اقلیت‌های دینی گام بر می‌دارد.

انتهای پیام
captcha