چشیدن لذت فراگیری الفبا به برکت روخوانی قرآن/ حفظ قرآن و نهج‌البلاغه در 7 و 9 سالگی+فیلم
کد خبر: 4012840
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
علی رضازاده جویباری در برنامه ستاره‌ها مطرح کرد:

چشیدن لذت فراگیری الفبا به برکت روخوانی قرآن/ حفظ قرآن و نهج‌البلاغه در 7 و 9 سالگی+فیلم

حافظ قرآن و نهج‌البلاغه جوان کشورمان از سن چهار سال و نیم توانست با فراگیری الفبا و تسلط به روخوانی قرآن، لذت خواندن کتاب‌های دیگر را نیز بچشد و نهایتاً در هفت سالگی موفق به حفظ کل قرآن و در 9 سالگی نیز حافظ کل نهج‌البلاغه شد.

به گزارش ایکنا، برنامه ستاره‌های شبکه قرآن و معارف سیما با حضور علی رضازاده جویباری، حافظ کل قرآن به روی آنتن رفت. وی متولد سال 1370 از استان قم است و فعالیت قرآنی خود را از سن چهار سال و نیم آغاز کرد.

رضازاده جویباری با همراهی پدرش توانست در ابتدا تا حدود پنج سالگی روخوانی قرآن و الفبا را فراگیرید و لذت کتابخوانی را در 5 سالگی با روخوانی قرآن، چشید. وی توانست تا هفت سالگی حافظ کل قرآن شود و قرآن را به صورت کلمه به کلمه در ابتدا، میان بازی‌های کودکانه فراگرفت و سپس با برنامه‌ای منظم و صوت سه بار تکرار استاد شهریار پرهیزکار، حفظش را دنبال کرد تا موفق به حفظ کل قرآن شد.  

در سال 1380 مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه کشور بنابر درخواست مردم و به منظور پرورش فرزندان حافظ کلام وحی و نهج‌البلاغه توسط پدر این حافظ کل، حجت‌الاسلام محمد رضازاده جویباری، نویسنده مجموعه کتاب‌های راه روشن (ترجمه و شرح ۱۱۰ حکمت نهج البلاغه) تأسیس شد و تا‌کنون فعالیت‌ها و دوره‌های متنوعی را برای جذب افراد مستعد این عرصه برگزار کرده است.

علی رضازاده جویباری پس از تسلط به دو زبان انگلیسی و عربی از سال 1379، نخستین سفر تبلیغی خود را به کشور لبنان آغاز کرد و پس از آن در سال 80 به کشورهای فرانسه و بلژیک سفر کرد و توانست تا سال 1384 به قریب 20 کشور دنیا سفر کند و علاوه بر بهره‌مندی از تجربیات تبلیغی و حس مفید بودن به عنوان حافظ شیعه و مسلمان، زمینه ترغیب و تشویق سایر علاقه‌مندان به این عرصه را فراهم کند.

از دیگر بخش‌های برنامه ستاره‌ها، گفت‌وگو با دوستان و نزدیکان علی رضازاده جویباری چون مهدی معتمدی، حافظ کل قرآن و  مهدی علم‌خواه، فعال قرآنی استان و ... بود و از نحوه آشنایی و رقابت خود با این حافظ قرآن و نهج‌البلاغه گفتند.

انتهای پیام
captcha