«سیف‌الاسلام» مدیر روابط لیبی با اسرائیل در دوران قذافی بود
کد خبر: 4013490
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
روزنامه عبری:

«سیف‌الاسلام» مدیر روابط لیبی با اسرائیل در دوران قذافی بود

یک روزنامه اسرائیلی فاش کرد که سیف‌الاسلام قذافی، فرزند دیکتاتور سابق لیبی، روابط با رژیم صهیونیستی را در زمان پدر مدیریت می‌کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» نوشت: در حالی که معمر قذافی یکی از تأییدکنندگان مسئله فلسطین بود اما فرزند او، سیف‌الاسلام به صورت علنی از مدت‌ها پیش با مقامات اسرائیلی دیدار می‌کرد.
 
این روزنامه اسرائیلی افزود: بین لیبی و اسرائیل روابط رسمی وجود نداشت اما اسرائیل و نظام قذافی در خصوص مسائل دیپلماتیک و انسانی با هم در ارتباط بودند.
 
در ادامه این مطلب در روزنامه هاآرتص آمده است: این ارتباطات را سیف الاسلام از طریق بازرگانان یهودی لیبیایی تبار مدیریت می‌کرد.
 
این روزنامه اسرائیلی ادامه داد: اسرائیل همیشه به لیبی به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک آن در دریای مدیترانه، نزدیکی به مرز مصر و همچنین به دلیل شمار زیاد یهودیان لیبیایی در اسرائیل و تأثیر آنها بر یهودیان لیبیایی که به ایتالیا مهاجرت کرده‌اند، توجه ویژه‌ای داشته است.
 
 کمیسیون انتخابات لیبی دیروز یکشنبه، 23 آبان، اعلام کرد که سیف‌الاسلام قذافی برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور در شهر سبها (در جنوب لیبی) نامزد شده است.
 
سیف‌الاسلام پس از گذشت حدود 10 سال از مرگ پدرش در سال 2011 میلادی، به عرصه سیاسی لیبی بازگشته است.
انتهای پیام
captcha