اندیشکده صهیونیستی: فشار عربستان بر لبنان برای تضعیف حزب‌الله است
کد خبر: 4013511
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲

اندیشکده صهیونیستی: فشار عربستان بر لبنان برای تضعیف حزب‌الله است

یک اندیشکده اسرائیلی اعلام کرد فشار عربستان بر لبنان به بهانه اظهارات اخیر وزیر اطلاع‌رسانی این کشور با هدف تضعیف حزب‌الله اعمال می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، یک اندیشکده اسرائیلی در تحقیقی اعلام کرد: بحرانی که به دنبال اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان درباره جنگ یمن آغاز شد این موضوع را نشان داد که جرج قرداحی متعلق به «اردوگاه حزب‌الله» است.

بر اساس این مطالعه، بحران کنونی که توسط عربستان سعودی آغاز شد و بحرین، کویت و امارات به آن ملحق شدند، خبر بسیار خطرناکی برای لبنان است، کشوری که به ادعای این تحقیق در حال فروپاشی است.

این مطالعه هشدار داد که اگر بحران کنونی حل نشود، ضربه سختی به لبنان، به ویژه به اقتصاد کشور وارد خواهد شد، زیرا به گفته نویسندگان این تحقیق، اقتصاد لبنان در حال عبور از یک بحران خفقان‌آور است که به ادعای آنها ادامه این بحران، منجر به شکست دولت جدید و فروپاشی آن خواهد شد.

این مطالعه اسرائیلی مدعی شد که حزب‌الله، با دور شدن از آنچه که کشورهای میانه‌رو خلیج فارس نامیده می‌شود، منافع خود را در منطقه به طور عام و در لبنان به‌طور خاص تأمین می‌کند و بنابراین، وزیر لبنانی بر عدم پاسخگویی به درخواست استعفا پافشاری و با این کار قدرت خود را در دولت لبنان و در محافل تصمیم‌گیری در این کشور حفظ می‌کند.

علاوه بر آنچه در بالا ذکر شد، مطالعه اسرائیلی به این نکته اشاره کرد که ادامه بحران، لبنان را به آغوش حزب الله و جمهوری اسلامی ایران سوق خواهد داد و این تحولات اساساً با منافع اسرائیل و غرب در تضاد است. 

این مطالعه همچنین اعلام کرد که پادشاهی عربستان سعودی پس از تمام تلاش‌های قبلی خود برای تحکیم کنترل و تأثیرگذاری خود بر آنچه در این تحقیق آخرین سلاحی که در دست داشت، یعنی اقتصاد لبنان، خوانده شده قمار بسیار خطرناکی انجام داد و در اردوگاه اهل سنت در لبنان شکست خورد.

با توجه به موارد فوق، این تحقیق ضروری دانست که کشورهای غربی، از جمله اسرائیل، برای حل بحران، با هدف تضعیف حزب‌الله، بدون آسیب رساندن به دولت لبنان، فوراً با کشورهای خلیج فارس همکاری کنند. 

در خاتمه، این تحقیق با اشاره به اینکه کشورهای غربی موظف به مداخله فوری برای پایان دادن به بحران هستند و ایالات متحده آمریکا و فرانسه باید کمپین پایان دادن به بحران را رهبری کنند زیرا ادامه آن مغایر با منافع غرب و به نفع ایران و افزایش قدرت آن در منطقه خاورمیانه است.

انتهای پیام
captcha