بررسی توافقات صورت گرفته در خصوص سفر زائران ایرانی به سوریه
کد خبر: 4013547
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳

بررسی توافقات صورت گرفته در خصوص سفر زائران ایرانی به سوریه

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه و سازمان حج، توافقات صورت گرفته در سفر هیئت مسئولان حج و زیارت به سوریه در خصوص سفر زائران ایرانی به دمشق بررسی شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

دراین نشست، توافقات صورت گرفته در سفر هفته گذشته آقای علی رضا رشیدیان و هیئت همراه به سوریه بررسی شد و رئیس سازمان حج و زیارت دستاوردها و هماهنگی‌های صورت گرفته در این سفر را بسیار خوب توصیف کرد.

دراین نشست حجت‌الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت گزارش مشروحی از مذاکرات صورت گرفته با مقام‌های بلندپایه گردشگری، بهداشتی، امنیتی و اوقاف و جلسات کارشناسی با مسئولان سوری ارائه کرد و نماینده ولی فقیه خاطرنشان کرد: سازمان حج و زیارت بعنوان تنها مرجع اعزام زائران به سه کشور سوریه، عراق و عربستان زمینه اجرای تفاهم‌های صورت گرفته با مقام‌های سوری را هر چه سریعتر فراهم کند تا مشتاقان زیارت حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) ضمن برخورداری از ارائه خدمات مناسب در قالب کاروان‌های زیارتی به سوریه اعزام شوند.

برپایه این گزارش، این نشست با گزارش آقای حمید‌رضا محمدی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات در مورد آغاز دور جدید اعزام کاروان‌های زیارتی به عتبات عالیات و هزینه این سفر ادامه یافت.

وی گفت: در شیوه جدید، دفاتر زیارتی با ارائه بسته‌های متنوع زیارتی دراعزام زائران به عراق نقش اساسی دارند و دراین رابطه تاکنون 12 استان برنامه‌های خود را همراه با بسته‌های زیارتی ارائه کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با تأکید بر اینکه دفاتر زیارتی باید در دوره گذار کنونی برای جذب و اعزام زائران بیشتر تلاش کنند، تصریح کرد: محور برنامه‌ها و فعالیت‌ها درمجموعه حج و زیارت بایستی تسهیل زیارت زائران با سلایق و وضعیت اقتصادی متفاوت باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب همچنین در ابتدای این جلسه، فرارسیدن سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) را تسلیت گفت و با اشاره به روایت «أعْرَفُ النّاسِ بِحُقُوقِ إخْوانِهِ، وَأشَدُّهُمْ قَضاءً لَها، أعْظَمُهُمْ عِنْدَاللهِ شَأنا: هركس حقوق هم نوعان خود را بشناسد و رعايت كند و مشكلات و نيازمندی‌های آن‌ها را برطرف نمايد، در پيشگاه خداوند دارای عظمت و موقعيّت خاصّی خواهد بود» از امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: ما هم بعنوان خادمان زائران باید حق و حقوق آنان را ادا کنیم.

نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت افزود: کسی که به حق و حقوق برادر دینی اش آشنا باشد و تمام تلاش خود را در انجام آن بکار گیرد، در نزد خداوند از جایگاه و منزلت والایی برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام
captcha