«فارس القراء» مصر را بشناسیم + فیلم و عکس
کد خبر: 4014862
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

«فارس القراء» مصر را بشناسیم + فیلم و عکس

شیخ «احمد ابو فیوض» قاری برجسته مصری اهل استان کفر شیخ است که به لقب «فارِس القراء» در مصر مشهور شده است.  

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، شیخ «احمد ابو فیوض»، رئیس اتحادیه قاریان استان کفر شیخ و یکی از برجسته‌ترین قاریان معاصر مصر است که در رادیو و تلویزیون این کشور به قرائت قرآن می‌پردازد.
 
او به دلیل صوت زیبا و قرائت پرقدرت خود در میان دوستداران قرآن کریم محبوب شده و «فارِس القراء» مصر لقب گرفته است.
 
احمد عوض ابو فیوض در سال 1978 میلادی در روستای ابوزیاده از توابع دسوق در استان کفر شیخ مصر متولد شد و در سن 9 سالگی قرآن کریم را حفظ کرد. او از همان کودکی به‌طور مرتب به جلسات قرآن کریم می‌رفت تا به قرائت قاریان بزرگ و مشهور کشورش گوش جان بسپارد.
 
وی در 15 سالگی در روستاهای اطراف دسوق بسیار مشهور شد و کمی بعد، شهرتش به شهرهای استان کفر شیخ نیز کشیده شد تا اینکه به دلیل صوت بسیار زیبا و توانایی بالا در تجوید قرآن کریم در دیگر استان‌های مصر نیز مشهور شد.
 
قرائت زیبای این قاری مصری موجب شد که در آزمون قرائت قرآن رادیو و تلویزیون مصر شرکت و با جلب اعتماد اعضای هیئت داوران، در این آزمون موفقیت کسب کند و بدین ترتیب در سال 2011 میلادی قاری معتمد رادیو و تلویزیون این کشور شد.
 
ویدئویی از تلاوت شیخ احمد ابوفیوض را در ادامه مشاهده می‌کنید.
 

از آن زمان به بعد، این قاری بزرگ مصری در تلویزیون و شبکه‌های ماهواره‌ای مصر ظاهر شد و در رادیو قرآن نیز به عنوان قاری ممتاز این کشور شهرت ویژه‌ای به‌دست آورد.
 
ابو فیوض پس از مدتی به عنوان رئیس اتحادیه قاریان استان کفر شیخ انتخاب و تبدیل به یکی از برجسته‌ترین قاریان قرآن کریم در مصر و جهان اسلام شد. او برای قرائت کلام وحی به کشورهای اسلامی سفر کرده و به ویژه در مناسبت‌های دینی ماه مبارک رمضان در حضور شمار زیادی از قرآن دوستان کشورهای مختلف به قرائت می‌پردازد. اکنون نیز زیباترین قرائات او به‌طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.
 
آشنایی با «فارِس القراء» مصر + عکس
 
آشنایی با «فارِس القراء» مصر + عکس
 
آشنایی با «فارِس القراء» مصر + عکس
 
آشنایی با «فارِس القراء» مصر + عکس
 
آشنایی با «فارِس القراء» مصر + عکس
انتهای پیام
captcha