ارزیابی روند تدریس قرآن در مدارس پنجاب پاکستان
کد خبر: 4014889
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴

ارزیابی روند تدریس قرآن در مدارس پنجاب پاکستان

تیمی متشکل از کارشناسان و قضات مدنی با بازدید از مدارس دولتی و خصوصی منطقه راولپندی ایالت پنجاب در پاکستان تدریس قرآن کریم در اين مدارس را ارزیابی کردند.

ارزیابی روند تدریس قرآن در مدارس پنجاب پاکستانبه گزارش ایکنا از پاکستان؛ براساس دستور دیوان عالی لاهور، مرکز ایالت پنجاب تیمی متشکل از 20 قاضی از حوزه قضات مدنی و نمایندگان آن‌ها اخیراً از بیش از 1500 مدارس دولتی و خصوصی منطقه راولپندی پنجاب بازدید و تدریس قرآن کریم در اين مدارس را بررسی کردند.

قرار بود تیم‌های قضات از مدارس دولتی، مدارس خصوصی و مدارس دینی بازدید کنند تا بررسی كنند که آیا روخوانی قرآن کریم آموزش داده می‌شود، آیا قاری برای تلاوت قرآن کریم تأمین شده است، آیا در مؤسسات آموزشی تا ابتدایی طبق برنامه ملی درسی، واحد خاصی تدریس می‌شود، آیا جدول زمانی برای تلاوت قرآن کریم وجود دارد، آیا مدت زمان و روزهای آن در جدول زمانی برای تلاوت قرآن کریم مشخص شده است.

در منطقه راولپندی 1808 مدارس دولتی و بیش از 2500 مدرسه خصوصی ثبت شده‌ است و در آن تیم‌های مذکور توصیه‌هایی برای پیشبرد برنامه‌های تدریس قرآن در مدارس ارائه کردند و گزارشی در این خصوص در 19 نوامبر 2021 به دیوان عالی مربوطه ارائه شد.

انتهای پیام
captcha