اهتزاز پرچم فلسطین از مساجد کشورهای عضو آسه‌آن
کد خبر: 4015264
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
سازمان‌ اسلامی مالزی خواستار شد؛

اهتزاز پرچم فلسطین از مساجد کشورهای عضو آسه‌آن

شورای مشورتی سازمان‌های مردم‌نهاد اسلامی مالزی در بیانیه‌ای از مساجد کشورهای عضو آسه‌آن خواست تا به مناسبت روز همبستگی با ملت فلسطین، پرچم این کشور را به اهتزاز درآورند و به منظور افزایش آگاهی مسلمانان نسبت به وظیفه‌شان در حمایت از آزادی بیت‌المقدس و مسجد‌الاقصی در تمام این مساجد خطبه‌های ویژه ایراد شود.

ابتکار سازمان‌ اسلامی مالزی به مناسبت روز همبستگی با ملت فلسطین

به گزارش ایکنا، شورای مشورتی سازمان‌های مردم‌نهاد اسلامی مالزی (MAPIM) در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن به دست ایکنا رسیده است، خواستار اعلام همبستگی مساجد کشورهای عضو آسه‌آن با ملت فلسطین شد.

در این بیانیه که به امضای محمد عزمی عبدالحمید، رئیس این شورا رسیده، آمده است:

به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین در 29 نوامبر 2021(8 آذر)، از بیش از یک میلیون مسجد در سرتاسر کشورهای عضو آسه‌آن دعوت می‌کنیم که پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورند.

ما مجدداً تأکید می‌کنیم که 29 نوامبر روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین است تا به یاد داشته باشیم که مردم فلسطین هنوز به حقوق مسلم خود از جمله استقلال و حاکمیت ملی دست نیافته‌اند.

ما باید به رهبران جهان یادآوری کنیم که بیش از هشت میلیون فلسطینی در سرزمین فلسطین که از سوی رژیم اسرائیل اشغال شده است، زندگی می‌کنند. این سرزمین از زمان جنگ شش روزه در سال 1967 اشغال شده است.

اراضی اشغالی شامل بیت‌المقدس شرقی، کشورهای عربی همسایه و کمپ‌های آوارگان است. اصطلاحات آشناتر برای این مناطق شامل کرانه باختری، نوار غزه و بلندی‌های جولان است. این اشغال طولانی‌ترین اشغال در تاریخ مدرن است.

این تاریخ یک روز به رسمیت شناخته شده بین‌المللی از سوی سازمان ملل متحد است برای ارسال پیام به رژیم اشغالگر اسرائیل مبنی بر اینکه موضوع فلسطین، آرمانی مشروع بوده که به‌طور کامل از سوی بیشتر کشورها در سراسر جهان حمایت می‌شود.

ما مجدداً موضع خود را تکرار می‌کنیم که مبارزه فلسطینی‌ها برای بازپس‌گیری سرزمین و حقوق خود برای تعیین سرنوشت خود از نظر قانونی مشروع است و جامعه جهانی باید در همبستگی با مردم فلسطین آماده باشد.

اگر قرار است روز همبستگی معنایی داشته باشد، حق حاکمیت فلسطینی‌ها برای بازپس‌گیری سرزمین خود باید از سوی جامعه بین‌المللی حمایت شود. این حمایت نمی‌تواند صرفاً یک بیان اخلاقی باشد، بلکه یک خواسته قانونی است که باید اشغال توسط اسرائیل پایان یابد.

ما از همه امام جماعت‌هایی که مساجد منطقه آسه‌آن را رهبری می‌کنند، می‌خواهیم همبستگی خود را با برافراشتن پرچم فلسطین در جلوی هر مسجد به عنوان نماد همبستگی نشان دهند.

ما همچنین می‌خواهیم به منظور آموزش و افزایش آگاهی هر مسلمان نسبت به وظیفه‌شان در حمایت از آزادی فلسطین به‌ویژه بیت‌المقدس و مسجد‌الاقصی در تمام مساجد آسه‌آن خطبه‌های ویژه خوانده شود.

ما همچنین از دولت مالزی می‌خواهیم که این روز را با یک رویداد ویژه برگزار کند تا از مالزیایی‌ها و رهبران جهان بخواهد در کنار فلسطینی‌ها در مبارزه خود برای مقاومت در برابر اشغالگری اسرائیل بایستند.

انتهای پیام
captcha