بسیج؛ پایدارترین شبکه سربازان فرهنگی ولایت فقیه
کد خبر: 4015265
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
امام‌جمعه چغادک بیان کرد:

بسیج؛ پایدارترین شبکه سربازان فرهنگی ولایت فقیه

حجت‌الاسلام رضا خدری با بیان اینکه بسیجی متخلق به اخلاق اسلامی است و آبادانی می‌آفریند، گفت: نهاد مردمی بسیج پیوسته‌ترین و پایدارترین شبکه سربازان فرهنگی ولایت فقیه است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم شب خاطره یاد یاران و محفل انس با قرآن به‌مناسبت هفته بسیج، 30 آبان‌ماه در مصلای نماز جمعه شهر چغادک با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رضا خدری، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر و خاطره‌گویی سیدمحمد بصری یادگار دفاع مقدس و مفسر قرآن کریم، و شعرخوانی محمد میرزایی، کنشگر بیداری اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا خدری، در این مراسم با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر «جهاد تبیین» بسیار تأکید دارند، گفت: جهاد تبیین به معنای روشنگری در تمامی مسائل مختلف و آگاه کردن مردم جامعه و یک مسئله اساسی و حیات‌بخش و امیدافزا است که نباید نسبت به آن غفلت کنیم. رهبر معظم انقلاب به‌عنوان یک آینده‌نگر و تئوری‌پرداز بزرگ در عصر ما هستند و همگان باید قدر این غنیمت الهی را بدانیم و نسبت به ایشان قدرشناس باشیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در تمامی عرصه‌ها و میدان‌های مختلف و به‌ویژه دفاع مقدس فرهنگی در مقابله با جنگ‌های شناختی و ادراکی دشمنان پیشتاز و آتش‌ به‌ اختیار بوده‌اند، گفت: این اقدامات جهادی و هوشمندانه مقام معظم رهبری رسالت حوزویان، بسیجیان و رسانه‌های انقلابی و دینی را سنگین‌تر می‌کند و بخش عمده این جهاد بر عهده حوزه‌های علمیه و بسیجیان و فعالان جامعه قرآنی و شبکه امامت مساجد است که باید این جهاد را تبیین کنند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بیان کرد: تهاجم‌ فرهنگی دشمنان یکی از ابعاد جنگ رسانه‌ای و ادراکی است و دشمنان این تولیدات بی‌پايه و دروغین را بدون فوت وقت به‌صورت خبر تلویزیونی و یا پیامک‌های شبکه مجازی به سمت مردم جوامع مورد هدف شلیک رسانه‌ای می‌کنند و این مدل جنگ تسخیری نظام سلطه بسیار خطرناک است. به همین جهت بر همگان و به‌خصوص رسانه‌های انقلابی و معارفی لازم است که در این جنگ ادراکی بهتر عمل و مقابله کنیم و بسیجیان در این عرصه به‌عنوان سربازان فرهنگی خط مقدم جنگ شناختی و ادراکی هستند و باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشید.

وی تصریح کرد: زمانی که دشمن اسلحه جنگ تبیین و روایت را در دست می‌گیرد در واقع اولین تولیدات خبری باطل خود را از طریق شبکه‌های ضدانقلابی به مخاطبان و مردم می‌رساند و سیاه‌نمایی و وارونه‌ جلوه دادن واقعیات‌ها یکی از اهداف دشمنان برای بی‌اثر نشان دادن خبر رسانه‌های داخلی برای مردم کشورهای مورد هدف است.

امام‌جمعه شهر چغادک با تأکید بر اینکه جهاد تبیین لازمه جنگ روایت‌هاست و بسیجیان باید در این عرصه نقشی سازنده‌تر داشته باشند، اظهار کرد: بسیجیان باید درباره معارف اسلام و مفاهیم انقلاب و دفاع مقدس اهتمام ویژه و جدی داشته باشند به جهت اینکه خیلی از مطالب به‌درستی روایت نشده است و دشمن توانسته با ایجاد شبهات در دین اسلام و با وارونه انعکاس دادن رویدادهای رسانه‌ای از آن استفاده نامشروع و تهاجمی کند و روی آن مانور بدهد.

حجت‌الاسلام خدری با بیان اینکه بسیجی متخلق به اخلاق اسلامی است و آبادانی می‌آفریند، گفت: نهاد مردمی بسیج به‌عنوان بزرگ‌ترین تشکل دینی و انقلابی نظام اسلامی، و پیوسته‌ترین و پایدارترین شبکه سربازان فرهنگی ولایت فقیه است.

امیرحسین مؤمنی

انتهای پیام
captcha