تأیید نقش سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی در تصمیم انگلیس علیه حماس
کد خبر: 4015291
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶

تأیید نقش سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی در تصمیم انگلیس علیه حماس

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی نقش سازمان اطلاعات این رژیم در تصمیم اخیر انگلیس علیه جنبش حماس را تأیید کرد.

به گزارش ایکنا، روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل در گزارشی  نقش سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک» در اتخاذ تصمیم تروریستی اعلام کردن جنبش حماس از سوی دولت انگلیس را افشا کرد.

این وب‌سایت اسرائیلی اعلام کرد که سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شاباک (شین بت) نقش اصلی را در ترغیب دولت انگلیس به تروریستی اعلام کردن جنبش مقاومت اسلامی حماس ایفا کرده است.

این رسانه همچنین گزارش داد که مقامات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اطلاعاتی را درباره اعضای مهم حماس و مکانیسم‌هایی که این جنبش از آنها برای جمع‌آوری کمک‌های مالی استفاده می‌کند، در اختیار همتایان خود در انگلیس قرار داده‌اند.

طبق این گزارش؛ چند تن از اعضای شاباک طی هفته‌های گذشته به انگلیس سفر کردند و اطلاعاتی که به همتایان انگلیسی‌شان ارائه کرده‌اند، در اتخاذ تصمیم مذکور سهیم بوده است.

این وب‌سایت عبری مدعی شد که این تصمیم ضربه بزرگی به حماس به شمار می‌رود که در حال جمع‌آوری کمک‌های مالی قابل توجه در انگلیس است.

تصمیم دولت انگلیس علیه حماس با محکومیت گسترده گروه‌های فلسطینی و برخی کشورهای اسلامی روبرو شد.  

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش با تصریح بر اینکه تصمیم پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا، مبنی بر اینکه حماس را یک سازمان «تروریستی» می‌داند، حمله‌ای جدید به ملت ما و حقوق آن‌هاست، این اقدام را محکوم و تأسف‌بار خواند و آن را بیانگر تعصب نسبت به اشغالگران صهیونیستی و همراهی با جنایت‌های آن‌ها برای جرم‌انگاری مبارزه مردم فلسطین توصیف کرد. هنیه استدلال انگلیس برای این اقدام مبنی بر رفع نگرانی‌های جامعه یهودی خود را نادرست خواند.

انتهای پیام
captcha