برگزاری چهل‌و‌یکمین سالگرد محمود خلیل الحصری در مصر
کد خبر: 4015354
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳

برگزاری چهل‌و‌یکمین سالگرد محمود خلیل الحصری در مصر

انجمن خدمات دینی و اجتماعی «شیخ الحصری» شعبه «شبرا النمله» وابسته به مرکز طنطا در استان غربیه مصر مراسم یادبود به مناسبت چهل‌و‌یکمین سالگرد درگذشت شیخ محمود خلیل الحصری برگزار می‌کند.

برگزاری بیست‌و‌یکمین سالگرد محمود خلیل الحصری در مصربه گزارش ایکنا به نقل از الدستور، این مراسم چهارشنبه، سوم آذرماه برابر با 24 نوامبر شامل سمیناری دینی خواهد بود و افراد خانواده، نزدیکان و اهالی روستای زادگاه و دوستداران شیخ الحصری در آن حضور می‌یابند.

الحصری در سال 1917 در روستای شبرا النمله در شهر طنطای مصر متولد شد و پدرش که در صنعت حصیربافی فعالیت داشت، او را در چهار سالگی در یکی از مکتبخانه‌های حفظ قرآن ثبت نام کرد و الحصری توانست در 8 سالگی کل قرآن را حفظ کند.

پس از حفظ کل قرآن به مرکز دینی «الاحمدی» در طنطا پیوست و تا دبیرستان در آنجا درس خواند و پس از تحصیلات دبیرستان به یادگیری قرائات عشر (قرائات دهگانه) روی آورد و در سال 1944 به رادیو مصر پیوست.

الحصری به مناصب دینی متعددی دست یافت و شیخ القراء مصر و رئیس کمیته تصحیح و بازنگری قرآن الازهر شد.

وی همچنین در ماه رمضان به کشورهای عربی و اسلامی سفر کرد و در داخل کنگره آمریکا به درخواست «جیمی کارتر»، رئیس‌جمهور وقت آمریکا به تلاوت قرآن پرداخت. محمود خلیل الحصری در 24 نوامبر 1980 دار فانی را وداع گفت.

این قاری مصری وصیت کرد که یک سوم اموالش در راه‌کارهای خیر و حفظ قرآن صرف شود و یکی از فرزندانش برای عمل به این وصیت انجمن خیریه خدمات دینی و اجتماعی «شیخ الحصری» را در شبرا النمله تأسیس کرد.

این انجمن به ایتام، زنان بی‌سرپرست و نیازمندان کمک می‌کند و یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایش آموزش قرآن به کودکان در مرکزی ویژه این کار است.

انتهای پیام
captcha