نهضت «قرآن، نقشه زندگی» راه‌اندازی شد
کد خبر: 4015401
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
با هدف تولید محتوای قرآنی؛

نهضت «قرآن، نقشه زندگی» راه‌اندازی شد

دبیر مجمع محلات تهران با اشاره به راه‌اندازی نهضت «قرآن، نقشه زندگی» گفت: تلاش می‌کنیم با توجه به ظرفیتی که در 351 محله تهران وجود دارد در قالب این نهضت بتوانیم در تولید محتوای قرآنی کمک کنیم.

سیدحسن دهقان، دبیر مجمع محلات تهران در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به راه‌اندازی نهضت «قرآن‌، نقشه زندگی» گفت: قرآن کریم برجسته‌ترین و والاترین کتاب آسمانی است که از نظر ارزش محتوایی و تأثیر در هدایت اجتماعی بی‌نظیر است، کتاب جاودانه و تحریف نشده‌ای که از جامعیت موضوعی برخوردار است و برای هرکس که آن را سرمشق خود قرار می‌دهد نقش مؤثری در تعیین مسیر درست زندگی دنیوی و نیل به سعادت اخروی ایفا می‌کند. ‏

وی ادامه داد: ‏‏قرآن یگانه کتاب جامع الهی است که با مجموعه‌ای از احکام فردی و اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و... عهده‌دار هدایت انسان به زندگی سعادتمندانه بوده و هست. لذا تمسک به قرآن به عنوان حبل‌المتین ناگسستنی الهی که از منشأ عزت و حکمت نازل و به دست بشریت رسیده است، راه رشد و کمال به سوی قله‌های رفیع انسانیت را به انسان‌های گم‌گشته و راه گم کرده نشان می‌دهد. اگر ارتباط با این حبل متین الهی قطع شود، راه سعادت به روی انسان مسدود خواهد شد. ‏

‏‏دبیر مجمع محلات تهران تصریح کرد: امروزه متأسفانه قرآن با تمام عظمت و بزرگی‌اش نه تنها به صورت شایسته در متن زندگی بشریت قرار نگرفته، بلکه در جوامع اسلامی با دست‌های پیدا و پنهان دشمنان و ناآگاهی و جهل پیروان، متروک مانده و اگر جایی هم به قرآن پرداخته می‌شود بیشتر به ظواهر پرداخته می‌شود تا استفاده کاربردی و عملیاتی و همه جانبه از قرآن و این همان مهجوریت ‏‎‏قرآن است.
 
دهقان بیان کرد: بر همین اساس به تازگی مجمعی را ذیل مجمع محلات شهر تهران راه‌اندازی کرده‌ایم که متشکل از فعالان فرهنگی و اجتماعی، مدیران محلات، شورایاری‌ها، مدیران محلات، مدیران و فعالان قرآنی محلات و کنشکران فرهنگی است. این مجمع با هدف تولید محتوا با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب فعالیت‌ خودش را آغاز کرده است. اولین موضوع این مجمع در حوزه قرآنی است که براساس آن تمامی فعالان،‌ مدیران، موسسات و مجموعه‌های مختلف در سطح محلات شهر تهران با توجه به فعالیت‌های تعریف شده این مجمع به سراغ کار‌های عملیاتی می‌روند و تولید محتوا توسط افراد مشخص و با شناخت این حوزه انجام می‌شود.
 
دبیر مجمع محلات تهران با بیان اینکه اولین موضوع و فعالیت محوری این مجمع را قرآنی قرار دادیم و عنوان آن را «نهضت قرآن نقشه زندگی گذاشتیم»، گفت: هر چند به این موضوع در گذشته پرداخته شده بود، اما آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته بود و لذا تلاش می‌کنیم با توجه به ظرفیتی که در 351 محله تهران وجود دارد در قالب این نهضت بتوانیم در تولید محتوای قرآنی کمک کنیم و دوستان به صورت راحت‌تری به موضوعات قرآنی ورود کنند. در این مسیر با ورود به مباحث سبک زندگی قرآنی و مباحث مرتبط با آن، موضوعات مطرح شده را تبلیغ و ترویج می‌کنیم.
انتهای پیام
captcha