مردم یمن در صف اول مبارزه با طرح‌های صهیونیستی و آمریکایی هستند
کد خبر: 4015639
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
ناصر ابوشریف:

مردم یمن در صف اول مبارزه با طرح‌های صهیونیستی و آمریکایی هستند

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران گفت: مردم یمن مقابله با طرح‌های صهیونیستی را در سرلوحه کارهای خود قرار داده‌اند و مقاومت آنان در برابر متجاوزان قابل توجه و قابل تکریم است. آنها شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا را شعار اصلی خود قرار داده‌اند.

ناصر ابوشریف در همایش هفته بسیج

به گزارش ایکنا، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در دومین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین که با موضوع «یمن محور تحول و خودباوری جهان اسلام» امروز، 2 آذر در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد، گفت: مقاومت یمن به خود ایمان داشت و با اتکا به خداوند حرکت خود را آغاز کرد و پیش رفت.

وی با بیان اینکه مردم یمن در صف مقدم حمایت از فلسطین قرار دارند، افزود: مردم یمن با دست خالی، مقابله با طرح‌های صهیونیستی را در سرلوحه کارهای خود قرار داده‌اند و مقاومت آنان در برابر متجاوزان قابل توجه و قابل تکریم است.

نماینده جهاد اسلامی در تهران ادامه داد: نخستین کاری که مقاومت یمن انجام داد این بود که شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را به عنوان شعار اصلی خود انتخاب کرد.

مردم یمن در صف اول مبارزه با طرح‌های صهیونیستی و آمریکایی هستند

ابوشریف با تأکید بر اینکه جریان مقاومت در یمن به یکی از جریان‌های محوری و مهم مقاومت در جهان اسلام تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر برخی حکومت‌های منطقه در قالب طرح «ابراهیم» به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بوده‌اند اما مردم یمن در برابر این طرح صهیونیستی و آمریکایی ایستادند و با آن مخالفت کردند.

وی با بیان اینکه مردم یمن در راه خدا مبارزه می‌کنند و از هیچ چیزی نمی‌ترسند، گفت: مردم یمن به خاطر جنگ و تحریم با مشکلات مختلف اقتصادی روبه‌رو هستند اما در صف مقدم حمایت از مردم فلسطین قرار دارند.

نماینده جهاد اسلامی در تهران با اشاره به تاریخچه مردم یمن در صدر اسلام گفت: اهل صفه اهل یمن و بسیار فقیر بودند اما همین افراد در سال‌های بعد، بزرگترین تحولات را در تاریخ اسلام رقم زدند. 

وی افزود: تحول فکری و دینی مردم یمن از 20 سال قبل آغاز شده و جوانان یمنی با دست خالی اما با مبانی فکری و عقیدتی قوی دست به ایجاد تحولات بزرگ در جامعه این کشور زدند. 

ابوشریف به ذکر خاطره‌ای از حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت مدتی قبل از شهادت سردار سلیمانی با وی دیدار کردم و وی گفت من تا کنون مقاومتی مانند مقاومت مردم یمن ندیدم؛ آنها بسیار باهوش هستند و قدرت یادگیری بالایی دارند و این گواهی شهید سلیمانی درباره مردم یمن بود.

انتهای پیام
captcha