برگزاری چهارمین روز از مسابقات بین‌‌‌المللی قرآن بانوان در دبی
کد خبر: 4015699
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲

برگزاری چهارمین روز از مسابقات بین‌‌‌المللی قرآن بانوان در دبی

چهارمین روز از مسابقات حفظ قرآن کریم ویزه بانوان با مشارکت حافظانی از چند کشور جهان در دبی برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از صحیفه الخلیج، چهارمین روز از پنجمین دوره «مسابقات بین‌المللی قرآن کریم «شیخه فاطمه بنت مبارک» برگزار شد. 

شیخ علی عطیف رئیس کمیته داوران جلسه سوم را افتتاح کرد و شیخ محمود زکی، از اعضای کمیته سؤالات خود را از شرکت‌کنندگان مطرح کرد. در همین حال، شیخ عبدالله الانصاری از داوران این مسابقات، اشتباهات شرکت‌کنندگان را تصحیح کرد.

 سعدیه ابکر از کامرون و آسیه احمد از نیجریه به روایت ورش قرائت کردند و حنیفه معلم احمد از بریتانیا و ایمان ابوعلیقه از اردن، منی فرح از کنیا و امیره عدنان از کومور به روایت حفص به قرائت پرداختند.

سعدیه ابکر با بیان اینکه دانشجوی سال اول رشته زبان عربی است، گفت که قرآن کریم را با کمک پدرش در منزل حفظ کرده و حفظ را از هفت سالگی شروع کرد و چهار سال طول کشیده است. 

 ایمان ابوعلیقه دیگر شرکت‌کننده این مسیابقات گفت که دانشجوی سال ششم پزشکی است. وی افزود: شاهد فارغ‌التحصیلی گروهی از حافظان در مراکز حفظ بودم که تحت تأثیر آنها قرار گرفتم و آرزو داشتم یکی از حافظان باشم. به طوری که اکثر شرکت‌کنندگانی که در جلسات قبلی مسابقه شیخه فاطمه شرکت کرده بودند از منطقه زندگی من بودند. تشویق پدر و مادرم در کنار محیط قرآنی یکی از مهم‌ترین دلایلی بود که مرا به حفظ تشویق کرد.  

آسیه احمد هم با ابراز تقدیر از این مسابقات گفت: من دانشجوی سال اول دانشگاه در رشته مهندسی نرم‌افزار هستم، حفظ قرآن کریم را از سنین بالاتر شروع کردم.  پدر و مادرم مرا تشویق کردند که حفظ کنم و برادر بزرگترم اولین معلم من است.

همچنین الزینه الشواف از موریتانی که به روایت قالون خواند گفت که مدرک لیسانس فقه اسلامی را کسب کرده و در حال آماده شدن برای تحصیلات تکمیلی در رشته علوم قرآنی است.

حافظ ندا زینب نگوم، نماینده سنگال هم گفت که اولین نفری نیست که از خانواده خود در این مسابقات قرآنی شرکت می‌کند. خواهرش در دوره اول شرکت کرده و هر دوی آنها با کمک پدر خود که مدرسه حفظ قرآن کریم دارد حافظ قرآن شده‌اند.

 سحر مکداش، نماینده هفده ساله لبنان و دانش‌آموز سال دوم متوسطه رشته ادبی، گفت که حفظ قرآن کریم را از سن هفت سالگی آغاز کرده و در 13 سالگی آن را به پایان رسانده است و مادرش حافظ قرآن کریم در بیروت است.

انتهای پیام
captcha