تلاش برای ثبت هفته قرآن در تقویم فرهنگی هرمزگان
کد خبر: 4015702
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

تلاش برای ثبت هفته قرآن در تقویم فرهنگی هرمزگان

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان از تلاش برای ثبت «هفته قرآن هرمزگان» در تقویم فرهنگی استان خبر داد.

هفته قرآن هرمزگان

عماد ناصری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی – مردمی قرآن و عترت هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: از تاریخ 14 تا 18 آذرماه سال جاری محافل انس با قرآن را با حضور «حامد علیزاده» قاری بین‌المللی و دیگر قاریان کشوری و استانی در شهرستان‌های مختلف استان برگزار می‌کنیم که در این محافل به تلاوت قرآن پرداخته و گروه‌های ممتاز تواشیح کشور ازجمله «نورالهدی»، «بلدالامیر» و «تبیان» به همخوانی قرآن کریم می‌پردازند.

وی افزود: بیش از 10 محفل انس با قرآن در مکان‌ها و شهرستان‌های مختلف ازجمله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، منطقه یکم نیروی دریایی سپاه انقلاب اسلامی، منطقه دوم نیروی دریایی ارتش، پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس، پالایشگاه نفت حاجی‌آباد، شهرستان‌های رودان، میناب، جاسک و... برگزار می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان تصریح کرد: اختتامیه این برنامه‌ها با حضور «هادی صلح‌جو» مجری توانمند شبکه قرآن در شهرستان میناب برگزار، ضبط و از شبکه قرآن پخش خواهد شد. در تلاش هستیم که این تاریخ را به عنوان هفته قرآن هرمزگان ثبت کنیم و ان‌شاءالله در سال‌های آینده با هم‌افزایی دستگاه‌های متولی قرآن، ویژه‌برنامه‌هایی ازجمله برگزاری جلسات تفسیر قرآن، تشکیل کارگروه‌های مختلف و برگزاری محافل انس با قرآن تدارک خواهیم دید.

ناصری یادآور شد: پیشنهاددهنده و مجری این برنامه‌ها اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان خواهد بود که ان‌شاءالله با همکاری سازمان‌های متولی قرآن و نهادهای لشکری و کشوری هرساله این محافل برگزار می‌شود. در این مراسم قاریان هرمزگانی ازجمله «یوسف جعفرزاده» قاری ممتاز کشوری، عباس کهوری، علی‌اصغر سالاری، ولی صفایی و ... در کنار مهمانان و قاریان کشوری در این محافل به قرائت آیات نورانی قرآن می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha