هشدار رئیس جمهور آفریقای جنوبی نسبت به تهدید داعش
کد خبر: 4015846
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸

هشدار رئیس جمهور آفریقای جنوبی نسبت به تهدید داعش

سیریل رامافوزا گفت که گروه‌هایی مانند داعش که به کشورهای آفریقایی مانند موزامبیک و اوگاندا حمله کرده‌اند می‌توانند به آفریقای جنوبی نیز راه پیدا کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از Daily Maverick، رئیس جمهور آفریقای جنوبی در نشست مطبوعاتی مشترکی که با همتای کنیایی خود، اوهورو کنیاتا داشت نسبت به تهدید داعش و گروه‌های مشابه در آفریقای جنوبی هشدار داد و گفت: تهدید شورشیان هرگز نباید محلی تلقی و تصور شود که این گروه‌ها فقط بر یک کشور متمرکز هستند. این گروه‌هایی که به نام‌های مختلف می‌آیند، فعالیت‌های خود را هماهنگ می‌کنند.

رامافوزا افزود: بنابراین، ما باید به‌عنوان یک قاره به شیوه‌ای واکنش هماهنگ نشان دهیم و در به اشتراک‌گذاری اطلاعات، عملیات و تعقیب آنها با هم کار کنیم.

داعش که در موزامبیک، اوگاندا و شرق جمهوری دموکراتیک کنگو فعالیت دارد سال گذشته هشدار داد که علیه هر کشوری که برای مبارزه با آنها به موزامبیک نیرو اعزام کند، اقدام خواهد کرد.

در جولای امسال، نیروهایی از آفریقای جنوبی و سایر کشورهای منطقه وارد کابو دلگادو(شمال موزامبیک) شدند تا به عنوان بخشی از نیروی مداخله نظامی آفریقای جنوبی (SADC)  با داعش مقابله کنند.

پیش‌تر الشباب به تلافی مداخله نظامی کنیا در سومالی برای مبارزه با این گروه، چند اقدام تروریستی  در این کشور انجام داد.

انتهای پیام
captcha