اندیشه و سنت‌های بسیج باید در حوزه احیا شود
کد خبر: 4016096
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
نماینده مردم تهران در خبرگان رهبری:

اندیشه و سنت‌های بسیج باید در حوزه احیا شود

مدیر حوزه‎های علمیه کشور گفت: ارزش و اهمیت اندیشه و تفکر بسیجی بر کسی پوشیده نیست و امروز این تفکر و سنت باید در حوزه‌های علمیه با قوت بیشتری احیا شود.

آیت الله علیرضا اعرافی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، عضو فقهای شورای نگهبان و مدیر حوزه‌های علمیه امشب در آیین بزرگداشت هفته بسیج در مدرسه علمیه حقانی قم، اظهار کرد: بسیج حوزه‌های علمیه، باید لایه رویین شور، شعار و حماسه انقلاب را صیانت کرده، اندیشه، فرهنگ، علم و دانش تمدنی متناسب با نیاز جهان را تولید نماید و با تربیت کادر و نیرو، قدرت گفتمان‌سازی معارف اسلامی و انقلاب را در خود تقویت کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت هفته بسیج و سالروز پیام تشکیل بسیج حوزه و دانشگاه، از مجاهدت همه کسانی که در اعتلای این پایگاه علم و ترویج جهاد و تلاش و شهادت قدم بر می‌دارند، تقدیر کرد و افزود: تربیت اندیشمندان تمدن‌اندیش مبتنی بر علم، معنویت و برخودار از بینش و فهم جهانی و عمیق آراسته به حکمت و شجاعت از رویکرد‌های حوزه در عصر انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر اینکه عبادت و بندگی دریچه این عالم پَست و ناچیز را به روی جهان غیب، ابدی و عزلی می‌گشاید، اظهارکرد: در عالم بندگی، دل، رهسپار جهانی دیگر می‌شود، عالم‌های برتری را فتح و انواری از عوالم برتر را در پرتو وجودی انسان متبلور می‌سازد.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌علمیه قم تأکید کرد: حوزه، برای آن است که عبادت را در جهان رونق ببخشد، بسیج، انقلاب، جهاد، دفاع و شهادت همه برای آن است که انسان‌ها را عبد خدا کند و خورشید عبودیت خدا و رهایی انسان از شیطان و اهریمن بر دل انسان‌ها بتابد و این روح بسیج و انقلاب است.

وی بر توجه طلاب به احوالات انبیا و اولیای الهی در محضر نماز تاکید کرد و گفت: انسان فرو رفته در باتلاق مادی درکی از عظمت ذات اقدس الهی و جایگاه بلند نماز نخواهد داشت، نگاه و چشم‌انداز نمازگزار واقعی عالم را گونه‌ای دیگر خواهد یافت.

آیت الله علیرضا اعرافی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری

مدیر حوزه‌های علمیه، در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه در جوانی ابواب عبودیت را به خود باز کنید و مدارس و استاد باید این دریچه‌ها را به روی طلاب باز نمایند، خاطرنشان کرد: شیرین‌ترین اوقات عمر در دوران آزادی روح و فراغت بال و آمادگی سیر و سلوک الی‌الله است، هیچ چیزی نباید شما را از درک مراتب عبودیت الهی باز دارد.

وی با تاکید بر اینکه هویت و میراث طلبگی را با هیچ چیز معامله نکنید، تصریح کرد: تمام سختی‌ها در این جایگاه بر همه دارایی‌های این عالم برتر است، به طوری که عبد واقعی خدا باشیم، مبادا وسوسه شویم، این همان چیزی است که در بسیج عصر ما جلوه‌گر شد و امام راحل آن را به عالم نشان داد.

انتهای پیام
captcha