قازان شهر اولین قرآن چاپی جهان اسلام شد
کد خبر: 4016146
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷

قازان شهر اولین قرآن چاپی جهان اسلام شد

رئیس جمهور تاتارستان روسیه پیشنهاد کرد شهر قازان(کازان) به عنوان شهر اولین قرآن چاپ شده از سوی مسلمانان در جهان اسلام شناخته شود.

قازان شهر اولین قرآن چاپی جهان اسلام شدبه گزارش ایکنا به نقل از TASS،  رستم مینیخانوف این پیشنهاد را در نشست گروه چشم انداز راهبردی روسیه و جهان اسلام در جده داد و براساس این پیشنهاد، سال 1803 به عنوان سال چاپ قرآن برای اولین بار توسط مسلمانان تعیین و شهر قازان مرکز جمهوری تاتارستان به عنوان شهر اولین قرآن چاپ شده در جهان اسلام اعلام شده است.

مینیخانوف همچنین گفت که سال آینده تاتارستان صد و صدمین سالگرد پذیرش اسلام را جشن خواهد گرفت.

مینیخانوف با اشاره به اینکه روسیه با ابتکار عمل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سال 2005 عضو ناظر در سازمان همکاری اسلامی شد، تصریح کرد: امروز باید از پتانسیل روابط خود (با جهان اسلام) نهایت استفاده را ببریم.

وی همچنین با اشاره به وضعیت روابط مسلمانان و سایر ادیان در تاتارستان گفت: الگوی تاتارستان بیانگر همزیستی، همکاری ملل و مذاهب و رویکرد متمدنانه در  مورد مسائل امنیت ملی و توسعه فدراسیون روسیه است.

تاتارستان در جنوب غربی روسیه قرار دارد و این جمهوری براساس قانون اساسی فدراسیون روسیه، قانون اساسی جمهوری تاتارستان و قرارداد واگذاری دو جانبه اختیارات و وظایف، با فدراسیون روسیه متحد شده است.

انتهای پیام
captcha