دوازدهمین دور گفت‌وگوهای دینی ایران و واتیکان برگزار می‌شود
کد خبر: 4016274
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۸

دوازدهمین دور گفت‌وگوهای دینی ایران و واتیکان برگزار می‌شود

دوازدهمین دور گفت‌وگوهای دینی ایران و واتیکان، آبان‌ماه سال 1401 با عنوان «التیام جهان از زخم‌های ناشی از همه‌گیری کووید ـ 19» برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به دنبال دعوت کاردینال میگوئل آیوسو گیسو، رئیس شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان واتیکان از قهرمان سلیمانی، سرپرست مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مقدمات دور دوازدهم گفت‌وگوی دینی در شورای پاپی گفتگوی ادیان واتیکان انجام شد.

در این نشست که محمد تقی امینی، رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا و حسن نیازی، وابسته مطبوعاتی و نماینده ایران در واتیکان حضور داشتند، با کاردینال میگوئِل آیوسو گیسو و خالد عکاشه، رئیس گروه اسلام این شورا در خصوص دور دوازدهم گفت‌وگوها بحث و تبادل نظر شد.

طبق توافق انجام یافته، مقرر شد دوازدهمین دور گفت‌وگوها طی روزهای 16 و 17 آبان‌ماه سال آینده با موضوع «التیام جهان از زخم‌های ناشی از همه‌گیری کووید ـ 19» برگزار شود.

این گفت‌وگوها با تأکید بر سه محور جهان ویران شده با همه گیری، آموزه‌های سلامت و بحران‌های مرتبط با آن به واسطه کووید ـ 19 و سهم و نقش مؤمنین و خیرین در شفا و التیام جهان برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ از سال 1373 تاکنون یازده دور گفت‌وگوی دینی با واتیکان انجام یافته و در دور دوازدهم نیز جمعی از اندیشمندان مسلمان و مسیحی مقالات خود را پیرامون موضوع اصلی این دور ارائه و دیدگاه‌های خود را به اشتراک می‌گذارند.

انتهای پیام
captcha