عرضه كتب دینی ـ تقریبی در نمایشگاه دانشگاه اسلامیه پیشاور + عکس
کد خبر: 4016285
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۹
از سوی خانه فرهنگ ایران انجام شد؛

عرضه كتب دینی ـ تقریبی در نمایشگاه دانشگاه اسلامیه پیشاور + عکس

نمایشگاه بین‌المللی کتاب دانشگاه اسلامیه کالج پیشاور با حضور خانه فرهنگ ایران در این شهر و با عرضه کتب دینی ـ تقریبی افتتاح شد.

عرضه كتب دینی ـ تقریبی در نمایشگاه دانشگاه اسلامیه پیشاور + عکسبه گزارش ایکنا؛ در این نمایشگاه سه روزه که از سوم آذر به همت «انجمن دانشجویان حزب جماعت اسلامی پاکستان» آغاز شده و تا پنجم آذرماه ادامه دارد، ناشران خارجی از ترکیه و افغانستان و ناشران داخلی از سراسر پاکستان حضور دارند.

بنا به اعلام خانه فرهنگ ایران در پیشاور، اولین روز نمایشگاه با سخنرانی مشتاق احمد، رئیس حزب جماعت اسلامی ایالت خیبرپختونخواه و با حضور محمد ادریس، رئیس دانشگاه پیشاور، مهران اسکندریان، رئیس خانه فرهنگ ایران در پیشاور، پروفسور یوسف حسین خوشی، رئیس بخش فارسی دانشگاه پیشاور و جمعی از اساتید، مسئولان دانشگاهی و دانشجویان برگزار شد.

مشتاق احمد، رئیس حزب جماعت اسلامی ایالت خیبرپختونخواه ضمن قدردانی از رئیس خانه فرهنگ ایران و رئیس دانشگاه پیشاور اظهار کرد: حضور ارزشمند خانه فرهنگ ایران در این نمایشگاه بین‌المللی کتاب موجب مسرت و ارتقای سطح کیفی این برنامه شده است. خانه فرهنگ ایران همواره در صف اول تمامی فعالیت‌های مختلف در عرصه‌های علمی، فرهنگی و هنری در پیشاور بوده است.

وی با پرداختن به بخشی از زندگی پربار علامه اقبال لاهوری تأکید کرد: مردم به ویژه دانشجویان پاکستان باید با مطالعه کتب و اشعار علامه اقبال تفکرات خود را پالایش و مفاهیم گوهربار در اشعار فارسی این عالم بزرگ را درک و در زندگی خود جاری کنند. البته نباید ایشان را تنها به عنوان یک شاعر دانست، زیرا بخشی از تعلیمات عالیه علامه اقبال در قالب شعر برای هدایت مسلمانان بوده است. اشعار اقبال لاهوری تفسیری از آیات و احادیث نبوی است.

در این مراسم مهمانان ویژه از غرفه خانه فرهنگ ایران شامل کتاب‌های ادبی، علمی، دینی ـ تقریبی، مفاخر ایرانی و معرفی جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی هنری و همچنین از دیگر غرفه‌های ناشران کتاب بازدید کردند و هدایایی از سوی رئیس خانه فرهنگ ایران در پیشاور به مشتاق احمد، رئیس حزب جماعت اسلامی ایالت و محمد ادریس، رئیس دانشگاه پیشاور اهدا شد.

انتهای پیام
captcha