انگلیس رسما حماس را گروه تروریستی خواند
کد خبر: 4016399
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۲

 انگلیس رسما حماس را گروه تروریستی خواند

دولت انگلیس رسما شاخه سیاسی و نظامی حماس را به عنوان «گروه تروریستی» معرفی کرده و هشدار داده است که اعضای این گروه و کسانی که از آن حمایت می‌کنند ممکن است با مجازات‌های شدید زندان مواجه شوند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از تی آر تی، پارلمان انگلیس با ادعای اینکه حماس ارتباط نزدیکی با تروریسم دارد، نام این گروه فلسطینی را در فهرست تروریسم قرار داد و برای کسانی که از این گروه حمایت می‌کنند تا 14 سال زندان تعیین کرد.

با موافقت پارلمان انگلیس، حماس به صورت رسمی، به عنوان سازمانی تروریستی در این کشور شناخته می‌شود و تمام فعالیت‌های این جنبش در انگلیس ممنوع خواهد بود.

لندن هفته گذشته با ادعای اینکه حماس تروریسم را ترویج و تشویق می‌کند اعلام کرد که دیگر نمی‌توان بین شاخه سیاسی و نظامی آن تمایز قائل شد.

فعالیت گردان‌های قسام، شاخه نظامی حماس از سال 2001 در بریتانیا ممنوع شده بود، اما وزارت کشور  انگلیس امروز این ممنوعیت را به نهادهای سیاسی آن نیز تعمیم داد.

وزارت کشور انگلیس اعلام کرد: حماس امروز پس از تصویب پارلمان انگلیس به یک سازمان تروریستی ممنوعه در بریتانیا تبدیل شده است.

این بدان معناست که اعضای حماس یا کسانی که از این گروه حمایت می‌کنند ممکن است تا 14 سال زندانی شوند.

اسرائیل از این اقدام که به دنبال اقدامات مشابه ایالات متحده و اتحادیه اروپا صورت گرفته استقبال کرده اما حماس این اقدام بریتانیا را جنایت علیه مردم فلسطین و تمام تاریخ مبارزات آنها خوانده است.

هفته پیش بود که دولت انگلیس در ادامه سیاست ضد فلسطینی و حامی رژیم صهیونیستی خود، اعلام کرد که قصد دارد تمام جنبش مقاومت اسلامی فسطین (حماس) را تروریستی معرفی کند.

«پریتی پاتل» وزیر کشور انگلیس خبر داد که به دستور وی، هرگونه فعالیت گروه حماس در انگلیس ممنوع شده است.

پاتل در بیانیه‌ای گفت: حماس از قابلیت‌های تروریستی قابل توجهی برخوردار است، از جمله دسترسی به تسلیحات گسترده و پیشرفته و همچنین امکانات آموزشی تروریست‌ها را به همراه دارد.

بعد از این اقدام  نفتالی بنت نخست‌وزیر و یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در توئیت‌های جداگانه‌ای، از این تصمیم انگلیس استقبال کردند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز هفته پیش با ابراز تأسف از تصمیم انگلیس برای تروریستی خواندن این جنبش مقاومت، گفت که انگلیس همچنان در مسیر اشتباه گذشته خود به سر می‌برد.

اسماعیل رضوان از مقامات ارشد حماس اعلام کرد که این جنبش در ابعاد حقوقی، سیاسی و دیپلماتیک وارد عمل شده و همچنین قرار است تظاهرات‌هایی در برابر سفارت انگلیس در جهان ترتیب داده شود.

انتهای پیام
captcha