حماس: علیه انگلیس در ابعاد حقوقی، سیاسی و دیپلماتیک وارد عمل شده‌ایم
کد خبر: 4016035
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶

حماس: علیه انگلیس در ابعاد حقوقی، سیاسی و دیپلماتیک وارد عمل شده‌ایم

یک مقام ارشد حماس اعلام کرد که این جنبش در ابعاد حقوقی، سیاسی و دیپلماتیک وارد عمل شده و همچنین قرار است تظاهرات‌هایی در برابر سفارت انگلیس در جهان ترتیب داده شود.

به گزارش ایکنا به نقل از کانال تلگرامی صوت القدس، یک مقام حماس تأکید کرد که این جنبش گام‌هایی عملی در پاسخ به اقدام انگلیس در درج نام حماس در فهرست گروه‌های تروریستی برداشته است.

اسماعیل رضوان، یکی از مقامات ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در گفت‌وگو با صوت القدس این باره گفت: حماس با همه میهن‌پرستان در ابعاد حقوقی، سیاسی و دیپلماتیک وارد عمل شده است و علاوه بر آن فعالیت‌هایی برای اعلام مخالفت با تصمیم انگلیس در دست انجام است.

او افزود: درخواست‌هایی برای ساماندهی تظاهرات‌ها در مقابل سفارتخانه‌های انگلیس در جهان مطرح شده است و علاوه بر آن در انگلیس نیز قرار است اتباع فلسطینی و عربی برنامه‌هایی را در حمایت از حماس تدارک ببینند.

رضوان همچنین گفت که با دوستان و برادران در کشورهای عربی و اسلامی و آزادگان جهان در حمایت از آرمان فلسطین تماس‌هایی برقرار شده تا انگلیس را برای انصراف از تصمیم خود تحت فشار قرار دهند.

این مقام حماس بر لزوم اقدام قانونی فلسطین و کشورهای عربی و اسلامی علیه انگلیس تأکید کرد و گفت: این تصمیم مغایر با قانون بین‌المللی است که مقاومت در برابر اشغالگری را جایز می‌شمرد.

انتهای پیام
captcha