فرهنگ عمومی جامعه نیازمند سرمایه‌گذاری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری
کد خبر: 4016733
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی بیان کرد:

فرهنگ عمومی جامعه نیازمند سرمایه‌گذاری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: برای عبور از بحران‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باید در فرهنگ عمومی جامعه سرمایه‌گذاری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری صورت پذیرد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، شامگاه، ششم آذرماه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با تبیین عناصر بنیادین فرهنگ عمومی در منظومه فکری مقام معظم رهبری گفت: بحران‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی یک جامعه در بستر فرهنگ عمومی آن جامعه متولد می‌شود و ما برای درمان و عبور از این بحران‌ها چاره‌ای به غیر از سرمایه‌گذاری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در فرهنگ عمومی جامعه نداریم.

وی تأکید کرد: بدون اصلاح پایه‌های فرهنگ عمومی، هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند در برابر بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی استقامت پایداری داشته باشد.

آل‌هاشم، توجه به فرهنگ‌های وارداتی مسموم را ضروری خواند و گفت: باید فضایی آزاد برای تجلی اراده اختیاری انسان در راستای انتخاب فرهنگ اسلامی در جامعه فراهم شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه ما نمی‌توانیم نسبت به تبلیغ و گسترش فرهنگ مسموم وارداتی بی‌تفاوت باشیم، ادامه داد: این به معنای قطع همکاری فرهنگی با فرهنگ‌های دیگر نیست، این حساسیت به معنای توجه در واردات فرهنگ‌هایی است که زندگی فردی و اجتماعی جامعه ایرانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه در منظومه فکری مقام معظم رهبری؛ استقلال فرهنگی؛ از استقلال سیاسی و اقتصادی بالاتر است، اظهار کرد: هر یک از ما با توجه به جایگاه و مسئولیتی که دارد در برابر فرهنگ عمومی استان مسئولیت قانونی و شرعی و اخلاقی داریم.

امام جمعه تبریز با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند «بخش فرهنگ مظلوم است و از بخش فرهنگی باید رفع مظلومیت کنیم» گفت: نباید در هیاهوی مسائل و مباحث سیاسی و مشکلات اقتصادی؛ مسئله فرهنگ فراموش و یا اینکه در حاشیه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مسئله توجه به فرهنگ عمومی به قدری اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای در دیدار مسئولین وزارت ارشاد فرموده‌اند: «اگر وزارت ارشاد، واقعاً جز اصلاح فرهنگ عمومی هیچ کار دیگری نکند، به نظر بنده برای آن کافیست و کار کمی را عهده دار نیست.»

انتهای پیام
captcha