ابلاغ تخریب یک مجتمع مسکونی در قدس اشغالی
کد خبر: 4016847
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶

ابلاغ تخریب یک مجتمع مسکونی در قدس اشغالی

یک مرکز اطلاع‌رسانی در فلسطین اشغالی امروز یکشنبه، 7 آذرماه از ابلاغ دستور تخریب یک مجتمع بزرگ مسکونی از سوی شهرداری رژیم اشغالگر در قدس اشغالی خبر داد.  

تخریب یک مجتمع مسکونی در قدس

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، مرکز اطلاع‌رسانی وادی حلوه در فلسطین اشغالی اعلام کرد که شهرداری رژیم اشغالگر قدس، اخطار داده است که مجتمع مسکونی خانواده الرجبی متشکل از چندین آپارتمان مسکونی و یک مرکز پزشکی در محله عین اللوزه در شهرک سلوان واقع در حومه قدس اشغالی را به بهانه ساخت و ساز بدون مجوز تخریب می‌کند.
 
خانواده الرجبی پس از اخطار مقامات صهیونیست مجبور به تخلیه آپارتمان‌های مسکونی خود شده و طی چند روز آینده در کوچه و خیابان آواره می‌شوند.
 
این مجتمع مسکونی 2 طبقه مابین محله‌های البستان و عین اللوزه قرار دارد و حدود 30 نفر از افراد خانواده الرجبی در آن زندگی می‌کنند.
 
فارس الرجبی، یکی از اهالی این مجتمع درباره درد و رنج اهالی بیت‌المقدس از اقدامات خشونت آمیز اشغالگران صهیونیست و تخریب منازل آنها طی سال‌های متمادی گفت: من و خانواده‌ام در سال 2002 در محله بطن الهوی در قدس زندگی می‌کردیم و در نتیجه تهدیدات اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست، مجبور شدیم قطعه زمینی در محله عین اللوزه خریداری کرده و منزل جدیدی در آنجا بنا کنیم.
 
وی افزود: از همان ماه‌های نخست ساخت این منزل، مقامات اشغالگر فشارهای خود را بر ما آغاز کرده و جریمه‌ای به میزان 300 هزار شیکل به ما تحمیل کردند که باید آن را در چند مرحله پرداخت کنیم.
 
وی ادامه داد: صهیونیست‌ها چند روز پیش حکمی مبنی بر تخلیه ساختمان به ما ابلاغ کردند، لذا ما از دادگاه مرکزی درخواست تجدید نظر کردیم اما دادگاه این درخواست را رد کرد بنابراین درخواست خود را به دادگاه عالی ارائه کرده و اکنون منتظر صدور رأی هستیم.
 
این شهروند فلسطینی تأکید کرد که اجرای حکم تخریب این مجتمع مسکونی به معنای آوارگی 30 شهروند و بی‌خانمان شدن آنها است.
 
6 محله در شهرک سلوان، در معرض خطر تخریب منازل با ادعای ساخت و ساز بدون مجوز و تخلیه ساکنان آنها برای اسکان جمعیت‌های شهرک نشین صهیونیست هستند.
 
شایان ذکر است که مساحت شهرک سلوان حدود 5640 دونم است و شامل 12 محله است که حدود 58 هزار و 500 شهروند فلسطینی در آن ساکن هستند. در این شهرک همچنین 78 مجتمع مسکونی صهیونیستی وجود دارد که حدود 2800 شهرک‌نشین صهیونیست در آنها زندگی می‌کنند.

از سوی دیگر، بامداد امروز یکشنبه، نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل که در نوار غزه متمرکز هستند، زمین‌های شهروندان فلسطینی جنوب نوار غزه را آتش زدند.
 
اشغالگران صهیونیست در این حمله، زمین‌های کشاورزی فلسطینیان در منطقه حی العمور واقع در شرق استان خان یونس و زمین‌های کشاورزی شهروندان فلسطینی در مناطق مرزی با رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند.
 
آتش زدن زمین‌های فلسطینیان
انتهای پیام
captcha