تأکید بر حفظ تمامیت ارضی سوریه و مبارزه با تروریسم در نشست سازمان ملل
کد خبر: 4018066
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸

تأکید بر حفظ تمامیت ارضی سوریه و مبارزه با تروریسم در نشست سازمان ملل

نمایندگان 11 کشور و 2 سازمان بین‌المللی در نشستی که به میزبانی «گیر پدرسن»، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار شد، بر اهمیت تمامیت ارضی سوریه و مبارزه با تروریسم در این کشور تاکید کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی، شرکت‌کنندگان در این نشست حمایت خود را از تلاش‌ها برای یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه اعلام کردند.

در این نشست نمایندگان اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا و همچنین نمایندگان کشورهای ترکیه، مصر، فرانسه، آلمان، عراق، اردن، نروژ، قطر، عربستان سعودی، بریتانیا و آمریکا برای گفت‌وگو درباره بحران سوریه حضور داشتند.

این کشورها در بیانیه پایانی نشست بر وحدت و تمامیت ارضی سوریه، مبارزه با تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن، همچنین برقراری آتش‌بس فوری سراسری، آزادی بازداشت‌شدگان و ارسال بی‌وقفه کمک های بشردوستانه به نیازمندان تأکید کردند.

آنها همچنین بر حمایت خود از اجرای قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد در همه جنبه‌های آن تاکید کردند.

گیر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، در این نشست ضمن استقبال از این تلاش‌ها تأکید کرد که کشورهای شرکت‌کننده حمایت خود را از فعالیت‌ها برای مشارکت همه طرف‌های درگیر در بحران سوریه و یافتن راه حل سیاسی برای آن افزایش خواهند داد.

در این بیانیه، کشورها نگرانی عمیق خود را نسبت به رنج مردم سوریه به دلیل بیش از 10 سال درگیری و وضعیت وخیم انسانی در این کشور ابراز کرده‌اند.

آن‌ها تاکید کردند که باید دسترسی به کمک‌های بشردوستانه در سراسر سوریه از جمله فراتر از مرزها و بین خطوط مقدم، مطابق با قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل فراهم شود.

در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه ماهانه کمک‌های انسان‌دوستانه فرامرزی سازمان ملل به بیش از سه میلیون سوری می‌رسد، آمده است که مکانیسم جایگزین دیگری برای آن وجود ندارد.

در این نشست بر اهمیت تداوم این کمک ها به پناهجویان سوری و کشورهای میزبان آنان تا زمانی که سوری‌ها سالم به خانه‌های خود بازگردند، تاکید شد. 
انتهای پیام
captcha