وبینار «جایگاه پیامبر(ص) نزد انصار در پرتو قرآن» در کربلا برگزار شد
کد خبر: 4018464
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲

وبینار «جایگاه پیامبر(ص) نزد انصار در پرتو قرآن» در کربلا برگزار شد

نشست علمی مجازی «جایگاه پیامبر اکرم(ص) نزد انصار؛ قرائتی در پرتو گفتمان قرآنی» از سوی آستان مقدس عباسی در کربلای معلی برگزار شد.  

دکتر ولید عبدالحمید خلف الاسدی

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه جهانی الکفیل، در این نشست مجازی که جمعه شب، 12 آذرماه، از طریق بستر مجازی zoom برگزار شد، ولید عبدالحمید خلف الاسدی، از علمای فرهیخته عراقی به بحث پیرامون موضع انصار و نقش آنها در تاریخ اسلام پرداخت.
 
الاسدی در سخنان خود اظهار کرد: انصار بر اساس آنچه در قرآن کریم بیان شده است، از حضرت محمد(ص) حمایت کرده و در آیاتی از قرآن کریم نیز از آنها تمجید شده است. آنان رسالت پیامبر(ص) را پذیرفته و با مال و جان خود در راه خداوند متعال جهاد کردند و به یاری رسول خدا(ص) شتافتند.
 این پژوهشگر قرآنی در ادامه اظهار کرد: انصاری که به ویژگی ایمان و یاری پیامبر و فداکاری در راه خداوند متعال متصف هستند، با این اقدامات قلبشان مملو از ایمان به خدا بود و در نتیجه حرکت و یاری آنها از پیامبر(ص) بر اساس ایمان بود و بدین وسیله از سایر قبایل برتری یافتند.
 الاسدی در پایان تأکید کرد: این نشست یکی از نشست‌های علمی و پژوهشی در خدمت به رسول خدا(ص) و بررسی مواضع ایشان است که در آن بر تلاش کسانی که پیامبر(ص) را یاری کردند، تمرکز شده است.
در ادامه نشست مذکور سؤالاتی از سوی شرکت‌کنندگان در نشست مطرح شد که از سوی سخنران نشست پاسخ داده شد.
انتهای پیام
captcha