قدردانی از کاتب طولانی‌ترین مصحف دست‌نویس در مصر + عکس
کد خبر: 4019089
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰

قدردانی از کاتب طولانی‌ترین مصحف دست‌نویس در مصر + عکس

رئیس دانشگاه طنطا در مصر، دیروز دوشنبه، 15 آذرماه، ضمن استقبال از «سعد حشیش» کاتب طولانی‌ترین مصحف دست‌نویس، از وی قدردانی کرد.

قدردانی رئیس دانشگاه طنطا از کاتب طولانی‌ترین مصحف جهان

به گزارش ایکنا به نقل از البیان، سعد حشیش، کاتب طولانی‌ترین مصحف جهان، روز گذشته با محمود ذکی، رئیس دانشگاه طنطا در مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
حشیش در این دیدار با اشاره به اینکه در یکی از روستاها‌ی استان الغربیه مصر متولد شده است، گفت: من بی‌سواد بودم، اما افتخار می‌کنم که توانسته‌ام خودم خواندن و نوشتن را یاد بگیرم.
 
وی افزود: در دوره ابتدایی ترک تحصیل کردم و کسی را نیافتم که مرا حمایت کند یا به امور من توجهی داشته باشد. اما پس از آنکه خواندن و نوشتن را یاد گرفتم، این فکر به ذهنم خطور کرد که یک مصحف قرآن خاص کتابت کنم که طولانی‌ترین مصحف در جهان باشد.
 
حشیش تأکید کرد: 3 سال طول کشید تا یک مصحف بزرگ با دستخط خودم کتابت کردم که طول آن به 1100 متر می‌رسد و اکنون آرزویم این است که این مصحف در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شود.
 
وی ادامه داد: رکورد قبلی ثبت شده مربوط به بزرگترین مصحف چاپی در جهان است که وزن آن به 552 کیلوگرم می‌رسد اما تا کنون بزرگترین مصحف دست‌نویس جهان، به صورت رسمی به ثبت نرسیده است.
 
سعد حشیش توضیح داد که این مصحف در نوع خود بی‌نظیر نیست چرا که در گذشته نیز مصحفی به طول 700 متر کتابت شده که پیش از مصحف دست‌نوشته من، طولانی‌ترین و بزرگترین مصحف دست‌نوشته در جهان به حساب می‌آمد.
 
این کاتب قرآن از رئیس دانشگاه طنطا خواست تا برای ثبت مصحف جدید در کتاب رکوردهای گینس تدابیری بیندیشد چرا که تا کنون بزرگترین مصحف دست‌نویس در جهان به ثبت نرسیده است.
انتهای پیام
captcha