«سنت کاترین»؛ پایتخت گردشگری مذهبی در جهان
کد خبر: 4019154
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸

«سنت کاترین»؛ پایتخت گردشگری مذهبی در جهان

3500 کارگر و مهندس مصری شبانه‌روز فعالیت می‌کنند تا پروژه جهانی شهر «سنت کاترین» را به عنوان پایتخت گردشگری مذهبی جهان به اتمام برسانند.  

شهر سنت کاترین در سینای جنوبی مصر

به گزارش ایکنا به نقل از بوابة الاهرام، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر تصمیم گرفته است بزرگترین پروژه گردشگری را در شهر سنت کاترین، واقع در استان سینای جنوبی تأسیس کند. حضور نمادهای سه دین آسمانی یهودیت، مسیحیت و اسلام، از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این شهر به‌شمار می‌رود.
 
شهر سنت کاترین در مرکز استان سینای جنوبی واقع شده و ساحلی ندارد. ارتفاع این شهر از سطح دریا حدود 1500 متر است و دارای هوایی معتدل در تابستان و سرد در زمستان است. این شهر مرکز گردشگری هزاران توریست از سراسر جهان است و صومعه سنت کاترین نیز یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود.
 
پروژه توسعه سنت کاترین از طریق دو شرکت بزرگ ساخت و ساز انجام می‌شود و بر اساس خواسته السیسی، این شرکت‌ها چندین محور را برای تغییر شکل شهر و تبدیل آن به شهر «تجلی اعظم» به اجرا درآورده‌اند تا نماد‌های سه دین آسمانی یهودیت، مسیحیت و اسلام همراه با حفظ میراث فرهنگی و دینی آنها در این شهر قرار داده شود.
 
این شهر به عنوان بهترین شهر میراث فرهنگی جهان، جایزه سازمان یونسکو را دریافت کرده است و اکنون چندین پروژه در آن در حال اجراست؛ از جمله ساخت محلی برای بازدیدکنندگان در مساحت 33 هزار متر مربع، 5800 متر مربع فضای سبز و عملیات درختکاری و محوطه‌سازی.
 
این شهر همچنین شامل مرکز اطلاع‌رسانی، چندین بازار و فروشگاه، اماکن گردشگری و دفاتر اداری، رستوران و دفاتر هواپیمایی است.
 
مهندس محمود عماره، مدیر اجرایی این پروژه با اشاره به اینکه ساختمان‌های پروژه در مجاورت صومعه سنت کاترین و کوه تجلی و دره مقدس ساخته می‌شود تا چشم‌اندازی خیر‌ه‌کننده داشته باشد، اظهار کرد: هم‌اکنون ساخت موزه صلح در مساحت 9 هزار متر مربع در حال انجام است و مساحت کل این موزه همراه با فضاهای سبز آن به 37 هزار متر مربع می‌رسد. این موزه به شکل پرنده صلح طراحی شده و دارای یک سالن به عنوان موزه، یک سالن تئاتر، یک سالن کنفرانس، چند اتاق برای نشست‌ها و یک رستوران و کافه تریا است.
 
سنت کاترین؛ پایتخت گردشگری مذهبی در جهان

به گفته عماره، در این پروژه همچنین یک هتل 5 طبقه در مجاورت کوه به مساحتی حدود 80 هزار متر مربع ساخته می‌شود و بگونه‌ای طراحی شده است که گردشگران به آسانی بتوانند کوه تجلی را از داخل هتل مشاهده کنند. این هتل شامل 150 اتاق متنوع است.
 
عماره افزود که دولت مصر تأکید دارد در طرح توسعه این شهر یک مجتمع نیروی انتظامی و ساختمان شورای شهر در مساحتی بالغ بر 35 هزار متر مربع نیز ساخته شود.
 
در طرح توسعه سنت کاترین از مصالح ساختمانی محلی استفاده می‌شود چرا که این شهر یک منطقه حفاظت شده طبیعی است.
 
عماره تصریح کرد که با همکاری دو وزارتخانه «گردشگری و آثار باستانی» و «محیط زیست» قرار است که پروژه در سال آینده به پایان برسد، به همین منظور به صورت 24 ساعته و بدون توقف مشغول کار هستیم و حتی در سرمای شدیدی که درجه حرارت به چندین درجه زیر صفر می‌رسد، نیز به کار خود ادامه می‌دهیم.
 
پروژه توسعه شهر سنت کاترین از آن رو به نام «تجلی اعظم» نامگذاری شده است که تنها منطقه جهان است که خداوند در آن بر حضرت موسی(ع) متجلی شده است. این شهر شامل آثار مذهبی برجسته‌ای چون صومعه سنت کاترین، مسجدی در داخل صومعه، چند کلیسا و صومعه منحصر به فرد است.
انتهای پیام
captcha