آزادسازی قریب‌الوقوع مأرب در یمن
کد خبر: 4019562
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹

آزادسازی قریب‌الوقوع مأرب در یمن

منابع میدانی در یمن از آزادسازی شهر مأرب ظرف چند روز آینده به دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خبر می‌دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، منابع میدانی در یمن با اعلام اینکه رشته‌کوه البلق شرقی مشرف به شهر مأرب یمن به طور کامل آزاد شده است، توضیح دادند که رشته‌کوه آخرین مانع طبیعی برای دفاع از شهر مأرب از سمت جنوب شرقی است.

این منابع با اشاره به فروپاشی گسترده صفوف نیروهای منصور هادی و ائتلاف متجاوز خاطرنشان کردند: فرار گسترده این نیروها از جبهه‌های جنگ و ناپدید شدن برخی از رهبران نیز حاکی از سقوط قریب‌الوقوع این جنگ و رسیدن به نتیجه قطعی آن است.

به گفتۀ برخی از چهره‌های میدانی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تنها چند روز با آزادسازی کامل شهر مأرب فاصله دارد و خاطرنشان کرده‌اند رهبری نظامی یمن به کسانی می‌دهد که تسلیم نشده‌اند آخرین فرصت را می‌دهد.

محمد البخیتی، یکی از اعضای شورای سیاسی جنبش انصارالله نیز تصریح کرد که ساعت‌های تعیین‌کننده در مأرب نزدیک است و افزود: نیروهای مسلح یمن تحت‌فشارهای مردمی قرار دارند که از آن‌ها می‌خواهند تا مأرب را آزاد کنند.

البخیتی معتقد است که شکست نیروهای متجاوز در مأرب به معنای شکست آن‌ها در بقیه جبهه‌ها است.

حسین العزی، معاون وزیر امور خارجه در دولت صنعا نیز به نوبه خود گفت که فروپاشی‌ها در اردوگاه‌های مزدوران در حال افزایش است و افزود که فرماندهان نیروهای مزدور شروع به ارتباط با ما کرده‌اند.

او در توییتی خطاب به آن‌ها اعلام کرد امیدواریم این نشانه بازگشت صادقانه به حقیقت و مردم باشد. ما در نهایت فرزندان یک کشور هستیم و قرار است همه در مقابل تهاجم خارجی در سنگر میهن باشیم.

انتهای پیام
captcha