مرحله نیمه‌نهایی مسابقات سراسری قرآن شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس برگزار می‌شود
کد خبر: 4019626
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

مرحله نیمه‌نهایی مسابقات سراسری قرآن شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس برگزار می‌شود

مسئول قرارگاه فرهنگی و ستاد اقامه نماز و امور روحانیون صنعت نفت استان بوشهر از برگزاری مرحله نیمه نهایی ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کارکنان وزارت نفت ویژه شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس خبر داد.

قرآنحجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی شهابی، مسئول قرارگاه فرهنگی و ستاد اقامه نماز و امور روحانیون صنعت نفت استان بوشهر در گفت‌وگو با ایکنا، از برگزاری مرحله نیمه‌نهایی ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کارکنان وزارت نفت ویژه شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس خبر داد و گفت: این مسابقات در رشته‌های تحقیق، ترتیل، حفظ و مفاهیم سه‌شنبه، هفتم دی‌ماه از ساعت ۹ در شرکت مبین انرژی خلیج فارس واقع در عسلویه برگزار خواهد شد.               

وی با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان بانو و آقا در این مسابقات، بیان کرد: در این مسابقات که به همت کمیته روابط عمومی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس برگزار می‌شود، تعداد شرکت‌کنندگان آقا در این دوره ۹۱ نفر است که ۲۳ نفر در رشته قرائت، ۲۸ نفر ترتیل، ۳۲ نفر در رشته مفاهیم و ۷ نفر نیز در رشته حفظ خواهند بود. تعداد شرکت‌کنندگان بانو نیز در این دوره ۲۲ نفر است که ۴ نفر در رشته قرائت، ۵ نفر ترتیل و ۱۳ نفر نیز در رشته مفاهیم خواهند بود.

شهابی اظهار کرد: اجرای مسابقات نیمه نهایی با تفاوت اندکی طبق آیین‌نامه مرحله مقدماتی است، نخست اینکه منبع بخش مفاهیم تفسیر نمونه آیت‌الله مکارم شیرازی از سوره مبارکه حجر است و فقط سوالات تغییر خواهد کرد و سؤالات غیر از سؤالات مرحله مقدماتی و به صورت چهارگزینه‌ای خواهند بود. دیگر اینکه در بخش تحقیق همان قطعات جدول آیین‌نامه خواهد بود با این تفاوت که انتخاب قطعات به وسیله متسابقین نخواهد بود، بلکه داوران به صورتی تصادفی انتخاب خواهند کرد؛ بنابر این متسابقین باید برای ترتیل و تحقیق نسبت به همه قطعات اعلام شده در جدول آیین‌نامه آمادگی داشته باشند.

شهابی افزود: از هر رشته نفرات اول و‌ دوم به مشهد مقدس دعوت شده ‌و پس از تجلیل در اسفندماه به مرحله نهایی مسابقات قرآن وزارت نفت راه خواهند یافت.

یادآوری می‌شود، در این مسابقات قاریان و داوران ممتاز استان بوشهر همکاری دارند و مجری آن نیز موسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت معراج استان بوشهر است.

انتهای پیام
captcha