واکنش اردوغان به چاپ کتاب توهین‌آمیز به پیامبر(ص) برای کودکان سوری
کد خبر: 4019798
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

واکنش اردوغان به چاپ کتاب توهین‌آمیز به پیامبر(ص) برای کودکان سوری

رئیس جمهور ترکیه از انتشار کتاب درسی از سوی ترکیه برای کودکان سوری که حاوی تصاویری توهین‌آمیز به پیامبر اسلام (ص) است، ابراز تأسف و این اقدام را «شرم آور» توصیف کرد.  

واکنش اردوغان به چاپ کتاب توهین‌آمیز به پیامبر(ص) در سوریهبه گزارش ایکنا؛ به نقل از aksalser، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، در واکنش به چاپ کتابی توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) برای کودکان شمال سوریه، در یک نشست تلویزیونی با مفتی‌های ترکیه در آنکارا گفت: اگرچه من مستقیماً از آنچه اتفاق افتاده آگاهی ندارم، اما بسیار ناراحتم که این اتفاق در دولتی که من مسئول آن هستم رخ داده است.
 
وی با تأکید بر اینکه هیچ بهانه‌ای پذیرفته نخواهد شد، تصریح کرد که مقامات برای شناسایی مسئولان این اقدام شرم‌آور تحقیقات خود را آغاز کرده‌اند و دولت این موضوع را پیگیری خواهد کرد تا مسئولان آن را مجازات کند.
 
کتاب‌های درس دینی کلاس اول ابتدایی حاوی تصاویری توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص)، از سوی ترکیه در چندین مدرسه تحت کنترل نیروهای ترک و گروه‌های حامی آنها در شمال سوریه از جمله شهر مرزی «جرابلس» توزیع شده است. اما ساکنان این شهر به سرعت این کتاب‌ها را آتش زدند.
 
در شهر الباب سوریه نیز تظاهراتی علیه این اقدام برپا شد و تظاهرات کنندگان بنرهایی حاوی شعار «الا رسول الله» در دست داشتند.
 
مقامات محلی شمال سوریه نیز ماه گذشته تصمیم گرفتند کتاب‌های دینی صادره از وزارت آموزش ترکیه را به آنکارا بازگشت دهند.

ترکیه از نفوذ فزاینده‌ای در مناطقی از استان حلب سوریه برخوردار است و پس از چندین حمله نظامی به این مناطق از سال 2016 میلادی به تدریج کنترل آن را در دست گرفت.
انتهای پیام
captcha