محکومیت مسابقه فوتبال امارات با رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی
کد خبر: 4020020
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸

محکومیت مسابقه فوتبال امارات با رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی

فعالان فلسطینی، با راه‌اندازی پویشی اقدام امارات در اعزام تیم ملی فوتبال جوانان خود برای شرکت در مسابقات با رژیم صهیونیستی در شهر نتانیا در سرزمین‌های اشغالی که بر آواره‌های یک روستای فلسطینی بنا شده است، محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، فعالان ضد سازش، اعلامیه تیم ملی فوتبال جوانان امارات برای شرکت در مسابقات دوستانه چهارجانبه در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کردند.

این مسابقات توسط اتحادیه فوتبال رژیم صهیونیستی  و برای بازه زمانی 12 تا 17 دسامبر (21 تا 26 آذر ماه) ساماندهی شده و قرار است در شهر ساحلی نتانیا در فلسطین اشغالی برگزار شود؛ جایی که قبل از فاجعه یوم النکبه در سال 1948، روستای ام خالد فلسطینی بود و اشغالگران صهیونیست بر روی ویرانه‌های آن برای خود شهر ساختند.

فدراسیون فوتبال امارات در سایت رسمی خود از اولین رقابت تیم ورزشی این کشور با رژیم اشغالگر در راستای اجرای توافق سازش خبر داد.

بر اساس بیانیه فدراسیون فوتبال امارات، تیم امارات حضور خود را در این تورنمنت در روز 12 دسامبر(21 آذر ماه) در ورزشگاه نتانیا برابر رژیم صهیونیستی آغاز خواهد کرد و در دومین بازی  خود در روز پانزدهم دسامبر(24 آذر) در ورزشگاه شوایم به مصاف روسیه می‌رود؛ سپس در همان ورزشگاه به مصاف آلمان خواهد رفت و روز پایانی مسابقات برای 17 دسامبر(26 آذر) برنامه‌ریزی شده است.

فدراسیون فوتبال امارات تأکید کرده است که این مسابقه در راستای فعال‌سازی توافقنامه امضا شده از سوی فدراسیون‌های امارات و رژیم صهونیستی است که در تاریخ 17 دسامبر 2020 در مقر اتحادیه فوتبال امارات در دبی و با جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) به امضا رسید.

فعالان با توجه به این واقعیت که بیشتر فعالیت‌های عادی‌سازی امارات با  رژیم اشغالگر با هدف محو تاریخ فلسطین است، تأکید کردند که امارات عمداً فعالیت‌های مربوط به عادی‌سازی را با خاطراتی خونین از تاریخ فلسطین مرتبط می‌کند.

 جنبش تحریم علیه رژیم صهیونیستی موسوم به بی دی اس که یک تریبون رسانه‌ای در حمایت از تحریم رژیم اشغالگر صهیونیستی است، هم در توییتر نوشت: از اولین هواپیمای اسرائیلی که در امارات فرود آمد و نام شهر کریات‌جات را بر خود داشت ـ شهری که بر آواره‌های روستای الفالوجه بنا شد و اهالی فلسطینی آنجا آواره شدند ـ تا مسابقه تیم ملی فوتبال امارات که قرار است در شهرک نتانیا که بر آواره‌های روستای ام خالد بنا شده برگزار شود، همگی نشان می‌دهد که امارات در هر گامی برای پیشبرد روند عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی خاطره‌ای خونبار از فاجعه یوم النکبه را در اذهان زنده می‌کند.

انتهای پیام
captcha