تازه‌ترین شروط عربستان برای عمره‌گزاران خارجی
کد خبر: 4020167
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸

تازه‌ترین شروط عربستان برای عمره‌گزاران خارجی

شبکه روسیا الیوم به نقل از یک مسئول مصری تازه‌ترین شروط عربستان سعودی برای ورود عمره‌گزاران خارجی به این کشور را اعلام کرد.

تازه‌ترین شروط عربستان برای ورود عمره ‌گزاران خارجی به مکه

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، تازه‌ترین شرایط ورود به عربستان سعودی برای انجام عمره به نقل از یک مسئول مصری اعلام شده است.

عادل حنفی، نایب رئیس اتحادیه کارگران مصر در عربستان سعودی در گفت‌وگو با روسیا الیوم گفت: تازه‌ترین شروط ورود به عربستان سعودی برای انجام مناسک عمره که از سوی آژانس امور عمره وزارت حج و عمره عربستان صادر شده است، دو شرط است.

وی افزود: اولین شرط اینکه اگر ورود از کشورهای مجاز به شکل ورود مستقیم از آنجا است که شامل مصر نمی‌شود، دو حالت وجود دارد، اگر کسانی که از این کشورها می‌آیند، دوزهای یکی از واکسن‌های فایزر، آسترازنکا، مودرنا، جانسون اند جانسون را تکمیل کرده باشند، می‌توانند بدون نیاز به قرنطینه سازمانی وارد عربستان سعودی شوند.

وی ادامه داد: اما اگر کسانی که از آن کشورها می‌آیند دوز یکی از واکسن‌های زیر (سینوفارم - سینوواک - کواکسین) را تکمیل کرده باشند، برای مدت سه روز قرنطینه سازمانی می‌شوند، سپس گواهی آزمایش (PCR) 48 ساعت بعد از تاریخ قرنطینه ارسال می‌شود و در صورت منفی بودن بلافاصله بعد از روز سوم وارد می‌شوند.

حنفی تصریح کرد: اگر کسانی که برای انجام عمره عازم عربستان سعودی می‌شوند از جمهوری عربی مصر، جمهوری اندونزی، جمهوری هند، جمهوری اسلامی پاکستان، جمهوری سوسیالیستی ویتنام و جمهوری فدرال برزیل باشند، سه حالت در مورد آنها مطرح است که اولین مورد آن این است که اگر افراد وارد شده گواهی مستندی مبنی بر تکمیل دوزهای یکی از واکسن‌های فایزر، آسترانزکا، مودرنا، جانسون و اند جانسون را داشته باشند به آنها اجازه داده می‌شود بدون قرنطینه سازمانی وارد عربستان سعودی شوند.

حنفی افزود: در مورد دوم افرادی که از آن کشورها می‌آیند، در صورتی که دوز یکی از واکسن‌های سینوفارما، سینوواک و کوواکسین را تکمیل کرده و دارای گواهی مستند به آن باشند، به مدت سه روز قرنطینه می‌شوند و گواهی تست آزمایشگاهی (PCR) پس از 48 ساعت از تاریخ قرنطینه به آنها ارائه می‌شود که در صورت منفی بودن، مجاز به ورود هستند.

نایب رئیس اتحادیه کارگران مصر در خارج از کشور تأیید کرد که مورد سوم اگر  کسانی که از آن کشورها  وارد می‌شوند دوزهای یکی از واکسن‌های فایزر،مدرنا،  آسترازنکا، سینوفارم، جانسون اند جانسون، مدرنا، کواکسین و سینواک را تکمیل کرده باشند اما دارای گواهینامه غیرمستند باشند، به مدت  پنج روز در قرنطینه سازمانی قرنطینه می‌شوند، مشروط بر اینکه دو بار گواهی آزمایش  (PCR) در روز اول ورود و روز پنجم ارائه شود و در صورت منفی بودن نتیجه ، اجازه انجام عمره را خواهند داشت.

حنفی گفت: همه کسانی که برای انجام مناسک عمره به عربستان سعودی می‌آیند، باید به مدت حداکثر (72) ساعت، قبل از ورود به عربستان تست (PCR) انجام دهند و نتیجه آن منفی و شامل کد (QR)  باشد که به معنای گواهی معتبر برای کسانی است که از همه کشورهای مذکور می‌آیند.

وی افزود: گواهی‌های ذکر شده برای انجام عمره گواهی‌هایی است که توسط وزارت بهداشت عربستان تایید شده و به صورت الکترونیکی تحت کد QR باشد و در ضمن آن عمره‌گزار باید کلیه موارد احتیاطی و پیشگیرانه وزارت بهداشت عربستان سعودی را رعایت کند.

وزارت کشور عربستان سعودی از یکم دسامبر(۱۰ آذر) به شهروندان برخی کشورها اجازه حضور در مناسک عمره را داده است.

وزارتخانه حج و عمره عربستان اعلام کرده است که خدمت جدیدی از طریق اپلیکیشن‌های «اعتمرنا» (Eatmarna) و «توکلنا»(Towakkalna) برای ثبت‌ نام متقاضیان عمره خارجی فراهم کرده است. امکان استفاده از این خدمت جدید پس از ثبت نام در پلتفرم قدوم (Quddum) ممکن خواهد بود.

انتهای پیام
captcha