موسیقی سرمایه‌گذار ندارد/ اندازه دو نمایشگاه خوشنویسی دارم + صوت
کد خبر: 4020294
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
بیژن بیژنی در گفت‌وگو با ایکنا:‌

موسیقی سرمایه‌گذار ندارد/ اندازه دو نمایشگاه خوشنویسی دارم + صوت

بیژن بیژنی خواننده موسیقی ایرانی گفت: موسیقی حال‌ و روز خوشی ندارد؛ زیرا تهیه‌کننده‌ها برای ضبط آثار سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و خوشنویسی هم به دلیل کرونا نمایشگاه نداشته است.

بیژن بیژنی، خواننده موسیقی ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا مطرح کرد: کم‌کار نشدم؛ اوضاع روزگار خوش نیست. هنر و هنرمند همه‌چیز را از محیط و جغرافیای خود می‌گیرد و به قول اخوان بزرگ «وقتی سرها در گریبان است» کارهای هنری چطور می‌تواند شکل بگیرد؟‌ اگر هم شکل بگیرد با اندوه و درد است.

وی تصریح کرد: موسیقی حال‌وروز خوشی ندارد زیرا تهیه‌کننده‌ها برای ضبط آثار، سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. روزگار سی‌دی هم که گذشت و الان بیشتر خواننده‌ها به یک تک‌آهنگ بسنده می‌کنند. شیوه کار من اینگونه نبوده و 18 کار ارکسترال با بزرگان موسیقی کرده‌ام که منتشر شده است و مثل یک کتاب می‌ماند که یک شروع، انجام و داستانی دارد.

کد

بیژنی در رابطه با کار آماده ضبط خود بیان کرد: کار آماده‌ای دارم که استاد کامبیز روشن‌روان برای من نوشته است و باید تهیه‌کننده و اسپانسر پیدا کنیم تا این اثر را ضبط کنیم. این کار آماده 6 قطعه است که برای آلبوم طراحی شده. این اثر نیز مانند کارهای دیگر با ارکستر بزرگ است که باید ضبط بشود.

این خواننده افزود:‌ هیچ‌وقت کم‌کار نشدم تنها خلوت گزیدم که این خلوت را خیلی از هنرمندان دارند اما باید یک سری اسباب کارهای هنری مهیا شود. کار موسیقی کار جمعی است؛ نیازمند آهنگساز، شاعر، نوازنده، استودیو و... است و باید همه بودجه‌های آن مشخص شود تا یک کار شروع شود. ولی در آثار خوشنویسی اینگونه نیست؛ خلوتی است که کارها را انجام می‌دهم و به هرحال یک روزی آنها را به نمایش می‌گذارم. در کل خاموش نیستم به کارهای خوب فکر می‌کنم و کارهای خوب هم اگر به من پیشنهاد شود حتماً قبول می‌کنم. خوب بودن کار مهم است که در شأن کارهای دیگر من باشد و حتماً این اشتیاق را دارم که به استودیو بروم و ضبط کنم.

وی در رابطه با آثار خوشنویسی خود بیان کرد: در این دوران خاموش ننشستم و به اندازه دو نمایشگاه، تابلوهای خوشنویسی کار کردم و آماده برای چاپ کتاب و یا عرضه در نمایشگاه است. چون برای آن جمعیت که دلخواه آدم است به دلیل وضعیت کرونا هنوز گالری‌ها پرهیز می‌کنند. ولی آثار آماده است و من آمادگی به نمایش گذاشتن را دارم.

بیژنی در پایان خاطرنشان کرد:‌ سال گذشته یک اثر از من با نام «نیلوفر نیلوفران» و همچنین ویدئوکلیپ قطعه «ساری گلین» که تنظیم آن را هنرمند ارجمند آقای هومن دهلوی با شعر جمشید ارجمند برعهده داشتند؛ منتشر شد.

گفت‌وگو از سجاد محمدیان
انتهای پیام
captcha