وزیر اوقاف مصر: اسلام از گروه‌های افراط‌گرا برائت می‌جوید
کد خبر: 4020566
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸

وزیر اوقاف مصر: اسلام از گروه‌های افراط‌گرا برائت می‌جوید

وزیر اوقاف مصر با تأکید بر اینکه دین اسلام از گروه‌های افراط‌گرا برائت می‌جوید، اظهار کرد: گروه‌های افراطی به نام اسلام و قرآن دست به کشتار انسان‌های بی‌گناه می‌زنند.

به گزارش ایکنا به نقل از الشروق، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر، یکشنبه شب (21 آذر) در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه «مصر جدید» که از شبکه ETC پخش شد، با بیان اینکه گروه‌های افراطی با پرچم اسلام و قرآن جنایت می‌کنند، نسبت به این گروه‌ها که از دین برای رسیدن به اهداف خود سوء استفاده می‌کنند، هشدار داد و تأکید کرد: دین از همه این افراط‌گرایان برائت می‌جوید.
 
وی اظهار کرد: وزارت اوقاف تنها به حفظ قرآن کریم همت نمی‌گمارد بلکه به فهم آیات قرآن نیز اهتمام می‌ورزد و دولت مصر نیز هرساله از قرآن‌دوستان تجلیل به عمل می‌آورد.
 
مختار جمعه با اشاره به مسابقات قرآن معلولان مصری نیز گفت: در این مسابقه 70 شرکت‌کننده دارای معلولیت از 40 کشور جهان در زمینه حفظ کلام وحی و زمینه‌های دیگر حضور یافته‌اند.
 
گفتنی است، مسابقه قرآن معلولان از ویژگی‌های خاص و متمایزی برخوردار است و تنها به مهارت حفظ محدود نمی‌شود، بلکه مواردی مانند صوت، لحن و بیان قرآنی و همچنین موارد منحصربه‌فردی مانند حفظ بودن شماره صفحات و آیات نیز در این رقابت‌ها از افراد دارای توانمندی‌های ویژه دیده می‌شود؛ امری که در مسابقات عادی بسیاری از افراد قادر به حفظ آن نیستند.
انتهای پیام
captcha