نگاهی به سیزدهمین آزمون «ترنم وحی» مهد قرآن
کد خبر: 4020634
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲

نگاهی به سیزدهمین آزمون «ترنم وحی» مهد قرآن

سیزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه، تدبر و تفسیر «ترنم وحی» ویژه حافظان کل عضو مؤسسه با راهیابی 122 شرکت‌کننده از 14 استان برگزار شد.

 سیزدهمین آزمون «ترنم وحی»به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه مهد قرآن، مرحله کشوری سیزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه، تدبر و تفسیر «ترنم وحی» ویژه حافظان کل عضو مؤسسه به صورت غیرحضوری متمرکز در محل دفتر مرکزی این مؤسسه برگزار شد. 

این آزمون با راهیابی ۱۲۲ حافظ کل مشتمل بر ۱۱۲ نفر از بانوان و ۱۰ حافظ کل از آقایان برپا شد که از این تعداد سه نفر در رده سنی تا ۱۰ سال ، ۲۹ نفر در رده سنی ۱۰ تا ۲۰ سال، ۵۰ حافظ کل در گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال و تعداد ۴۳ نفر در رده سنی ۴۰ تا ۶۰ بودند.

در این آزمون خانم استاد معمار، همسر شهید هادی‌پور از شهدای دفاع مقدس با 62 سال و عضو کانون ۱۴ معصوم مهد قرآن استان تهران، دارنده بالاترین سن و علی عظیمیان، زهرا ملکی برزگر و نازنین زهرا میرزایی از کانون مهدقرآن الزهرا استان تهران با 10 سال سن از کم سن‌ترین شرکت‌کنندگان بودند.

در سیزدهمین آزمون ترنم وحی، مژگان علیزاده از مهد قرآن استان گیلان شهرستان رشت به عنوان حافظ کل روشندل این دوره حضور داشتند. همچنین برابر آمار بیشترین حافظان کل از مهد قرآن‌ استان‌های قزوین، تهران، یزد، اصفهان، خراسان رضوی (کاشمر)، مازندران (بهشهر و ساری)، خوزستان شرکت کردند. 

یادآور می‌شود، در مرحله استانی این آزمون تعداد ۳۲۰ حافظ کل عضو شعب و کانون‌های مهد قرآن در آزمون‌های شفاهی حفظ و آزمون کتبی ترجمه، تدبر و تفسیر قرآن در مردادماه شرکت کردند که از این تعداد 122 نفر از ۱۴ استان با کسب حدنصاب قبولی به مرحله کشوری سیزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل «ترنم وحی» راه یافتند.

انتهای پیام
captcha