بازداشت سران مقاومت، آتش انتفاضه را خاموش نمی‌کند
کد خبر: 4020680
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
حماس:

بازداشت سران مقاومت، آتش انتفاضه را خاموش نمی‌کند

حماس در واکنش به بازداشت تنی چند از مقامات ارشد این جنبش در کرانه باختری تأکید کرد: بازداشت‌ها هرگز نمی‌تواند آتش انتفاضه فزاینده را خاموش یا چیزی از اراده ما در دفاع از سرزمین و مقدسات آن کم کند.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، حماس تأکید کرد: بازداشت افرادی از کادر رهبری این جنبش در کرانه باختری، تلاش‌هایی مذبوحانه است که هرگز نمی‌تواند اراده ملت فلسطین را در هم شکند.

عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس در اظهاراتی گفت: بازداشت‌ها هرگز نمی‌تواند آتش انتفاضه فزاینده را خاموش یا چیزی از اراده ما در دفاع از سرزمین و مقدسات آن کم کند.

نظامیان اشغالگر با حمله به مناطق مختلف کرانه باختری، تعدادی از مقامات حماس را بازداشت کردند که از جمله آن‌ها حسن یوسف است که از شهرک بیتونیا در غرب رام‌الله ربوده شد.

بر اساس این گزارش، یوسف که از برجسته‌ترین رهبران حماس در کرانه باختری است، بیش از 20 سال را در زندان‌های رژیم اشغالگر سپری کرده و چندی پیش آزاد شده بود. او که از بیماری‌های متعدد رنج می‌برد، نیاز به مراقبت های پزشکی دارد.

سخنگوی حماس به سران رژیم اشغالگر درباره ادامه سیاست بازداشت‌ها هشدار داد و آن‌ها را مسئول کامل پیامدهای این سیاست دانست.

القانوع گفت: این بازداشت‌ها و دیگر جرایم و تخلفات رژیم اشغالگر هرگز ملت ما را در کرانه باختری و قدس، از ادامه راه خود در دفاع از سرزمین و حقوق مشروع خود بازنخواهد داشت و آن‌ها به هر طریقی برای توقف جرایم رژیم اشغالگر و پایان خصومت آن‌ها در حق ملت فلسطین تلاش خواهند کرد.

حازم قاسم، سخنگوی حماس نیز شهادت جمیل الکیال، جوان فلسطینی که امروز به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر در شهر نابلس در کرانه باختری به شهادت رسیده بود، تبریک و تسلیت گفت.

قاسم تصریح کرد: این خون‌های پاک، هیزم آتش مقاومت و انتفاضه ملت فلسطین در کرانه باختری خواهد شد و جوانان انقلابی در کرانه باختری و قدس اشغالی از تصمیم خود در ادامه مبارزه علیه اشغالگری تا بیرون راندن کامل آن‌ها از سرزمین ما و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس عقب‌نشینی نخواهند کرد.

انتهای پیام
captcha