تهیه طومار حمایت از معلم محجبه در کانادا
کد خبر: 4020870
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
با درخواست مداخله از نخست‌وزیر انجام شد؛

تهیه طومار حمایت از معلم محجبه در کانادا

شورای ملی مسلمانان کانادا با تهیه طوماری از نخست‌وزیر این کشور خواست در موضوع اخراج معلم محجبه مداخله کند و مانع از اخراج وی شود.

درخواست مسلمانان کانادا برای مداخله ترودو در موضوع اخراج معلم محجبه / امادهبه گزارش ایکنا؛ به نقل از تویز متریکس، شورای ملی مسلمانان کانادا (NCCM) اعلام کرد که در حال جمع‌آوری امضا در طوماری برای مداخله نخست‌وزیر جاستین ترودو در جلوگیری از اخراج یک معلم مسلمان در استان کبک به دلیل داشتن روسری در کلاس درس است.

لایحه 21 کبک که در سال 2019 تصویب شد، پوشیدن نمادهای مذهبی از جمله روسری از سوی اکثر کارمندان دولتی در حین کار را غیرقانونی اعلام می‌کند.

NCCM همراه با انجمن آزادی‌های مدنی کانادا در حال مبارزه برای لغو این لایحه توسط دادگاه است زیرا این قانون، حقوق بشر را نقض می‌کند. NCCM همچنین اعلام کرده است این لایحه ناعادلانه زنان مسلمان را هدف قرار می‌دهد.

جنگ بر سر این لایحه پس از اخراج این معلم در هفته گذشته شدت گرفت. مصطفی فاروق، مدیر اجرایی NCCM در بیانیه‌ای به خبرگزاری آناتولی گفت که فاطمه انوری یک زن شجاع مسلمان کبکی است که از سمت معلمی برکنار شد زیرا شهامت پوشیدن حجاب در مدرسه را داشت.

وی افزود: حقیقت شرم آور این است که تا زمانی که لایحه 21 برقرار است او نه اولین مورد است و نه آخرین خواهد بود. فاروق گفت که درخواستی برای لغو این قانون به دادگاه استیناف کبک ارائه شده است.

در حالی که ترودو گفته است که این استان نباید به مردم بگوید چه لباسی بپوشند، NCCM از او می‌خواهد با قوت بیشتری عمل کند و اکنون از مردم خواسته است تا طوماری برای جلب کمک دولت و اعضای پارلمان امضا کنند.

فاروق در این بیانیه خطاب به مردم گفت: طومار ما را امضا کنید؛ این طومار از نخست‌وزیر می‌خواهد در این چالش حقوقی به ما کمک کند. حمایت اصولی شما مؤثر است و نمایندگان مجلس شروع به اقدام کرده‌اند تا از نخست وزیر بخواهند کار درست را انجام دهد. بیایید اکنون آن را محقق کنیم.

انتهای پیام
captcha