واکنش‌ها به درخواست خاخام صهیونیست برای اقامه نماز باران در عربستان
کد خبر: 4021096
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

واکنش‌ها به درخواست خاخام صهیونیست برای اقامه نماز باران در عربستان

  کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به توئیت خاخام صهیونیست درباره دعوت به اقامه نماز باران در عربستان، واکنش نشان دادند.  

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما نیوز، یعقوب یسرائیل هرتزوگ، خاخام صهیونیست، در حساب شخصی خود در توئیتر تصویری از خود در کنار پرچم عربستان سعودی منتشر کرده و در توضیح آن نوشته بود: «هیچ چیز قابل مقایسه با زندگی آرام در کنار یکدیگر، با وجود اختلاف عقاید و اندیشه‌هایمان نیست.»
 
وی در ادامه افزوده بود: «پیش از هرچیز، انسانیت ما را در کنار هم جمع کرده است.»
 
این خاخام صهیونیست که به انتشار ویدئوهایی از سفرهای  متعدد خود به عربستان سعودی و دیدار با بازرگانان این کشور عادت دارد، در توئیت دیگری از مردم عربستان خواسته بود که به دعوت ملک سلمان برای اقامه نماز باران لبیک گویند.
 
توئیت‌های این خاخام صهیونیست واکنش‌های متعددی در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی داشته و برخی افراد حضور او در عربستان را تأیید و برخی دیگر آن را رد کرده‌اند.
 
یکی از کاربران نوشته است: عربستان سعودی در حال آماده شدن برای امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط با اسرائیل است؛ مشروط بر اینکه اسرائیل با طرح صلح عربی موافقت کند.
 
یک کاربر دیگر در رد دعوت خاخام هرتزوگ برای اقامه نماز باران نوشته است: «ما از شما نه نماز می‌‌خواهیم و نه دعا ... خدا لعنتتان کند!»
 
این خاخام اسرائیلی آمریکایی تبار، پیش‌تر اعلام کرده بود که به عربستان سعودی سفر کرده و در آنجا با استقبال ویژه‌ای روبه‌رو شده بود. وی ابراز امیدواری کرده که به عنوان خاخام رسمی در عربستان سعودی منصوب شود.
 
یسرائیل هرتزوگ گفته است: آنچه ما انجام می‌دهیم هیچ ارتباطی با توافقنامه احتمالی عادی‌سازی روابط میان عربستان سعودی و اسرائیل ندارد.
 
وی ادعا کرده که اقدام او از احترام متقابل میان مسلمانان و یهودیان سرچشمه می‌گیرد.
 
هرتزوگ که بیشتر سال‌های کودکی خود را در نیویورک و منهتن گذرانده، اخیراً به سرزمین‌های اشغالی رفته است. وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی اسرائیلی «آی 24» گفته که حضورش در سرزمین‌های اشغالی به درک او از خاورمیانه کمک می‌کند و همین مسئله او را بر آن داشته که به تنهایی همراه با کار و تحصیلات خاخامی خود به عربستان سعودی سفر کند.
انتهای پیام
captcha