نخستین دورهمی دانش‌آموزان نخبه قرآنی در روستای چاهکوتاه
کد خبر: 4021449
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

نخستین دورهمی دانش‌آموزان نخبه قرآنی در روستای چاهکوتاه

نخستین دورهمی دانش‌آموزان نخبه قرآنی باحضور «عبدالرضا عبدالله‌زاده» پیشکسوت قرآنی به منظور هم‌اندیشی و هم‌افزایی فعالیت‌های قرآنی در روستای چاهکوتاه شهرستان بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، نخستین دورهمی دانش‌آموزان نخبه قرآنی، امروز ۲۶ آذرماه، باحضور «عبدالرضا عبدالله‌زاده» به منظور هم‌اندیشی و هم‌افزایی فعالیت‌های قرآنی از سوی واحد نماز، قرآن و عترت آموزش و پرورش شهرستان بوشهر در مرزعه کشاورزی این پیشکسوت قرآنی واقع در روستای چاهکوتاه برگزار شد.

عبدالله‌زاده در این ديدار اظهار کرد: یک قاری باید دارای شخصیت قرآنی و برای جامعه یک الگوی اخلاقی باشد. همچنین نیز پیگیری و تداوم برنامه‌ها برای حصول نتیجه نهایی یکی از نکات لازم در راه رسیدن به موفقیت است. همچنان که خداوند، پیامبران الهی را پشت سر هم برای تبلیغ دین الهی و برای دعوت مردم فرستاده است.
مدرس ملی فعالیت‌های قرآنی عنوان کرد: صوت‌ و‌ لحن در بحث سبک جزءخوانی و همچنین در رشته قرائت، مؤلفه‌‌ای مهم برای قاریان به حساب می‌آید و عزیزان در نظر داشته باشید که سبک ترتیل و سبک تحقیق به عنوان دو سبک کاربردی در کرسی‌های تلاوت جهان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه صوت طبیعی، صوت انسانی، صوت حیوانی و صوت عالی از انواع صوت از منظر منبع تولید است، افزود: صوت و صدای هر قاری با قاری دیگر متفاوت است و هر صدایی مشخصات و خصوصیات منحصر به فرد برای خودش دارد. برخی افراد دارای صدای بم و برخی افراد دارای صدای زیر هستند. لحن نیز مربوط به نغمات و مقامات قرآنی است و به عبارتی «بیات، رست، صبا، سه گاه، حجاز، نهاوند، عجم» از مقامات قرآنی در بحث لحن هستند.

یادآور می‌شود، «عبدالرضا عبدالله‌زاده»، پیشکسوت ورزشی و خادم القرآن به عنوان مدرس نمونه کشوری در سال ۱۳۹۳ مفتخر به کسب نشان ملی شد و از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور دولت یازدهم از این پیشکسوت بوشهری و مدرس ملی  تجلیل شد.

حسین شریفی‌نسب

انتهای پیام
captcha