شهید مفتح نقش موثری در بیداری جامعه ایفا کرد
کد خبر: 4021812
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹

شهید مفتح نقش موثری در بیداری جامعه ایفا کرد

استاندار همدان گفت: شهید مفتح نقش موثری در بیداری جامعه ایفا کرد و در به جوشش درآوردن انقلاب اسلامی نقش بی‌بدیلی داشت.

علیرضا قاسمی فرزادعلیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان امروز ۲۷ آذرماه در آئین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه بوعلی سینا و گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: 27 آذرماه سالگرد شهادت شهید ارزشمند و والای انقلاب شهید آیت‌الله «محمد مفتح» است، این شهید بزرگوار نقش موثری در وحدت حوزه و دانشگاه داشته است.

وی گفت: شهید مفتح در مقابله با نظام طاغوت هم‌سو با امام خمینی(ره) حرکت کرده است، افزود: شهید مفتح نقش موثری در بیداری جامعه ایفا کرد و در به جوشش درآوردن انقلاب اسلامی نقش بی‌بدیلی داشت.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه ما سیل و خروش مردم در سال 1357 را فراموش نمی‌کنیم و سر چشمه جوشان انقلاب از آن مقطع شروع شد، افزود: شهید مفتح عالمی متفکر و بزرگ بود و علاوه بر علوم حوزوی در علوم دانشگاهی هم تبحر داشت.

وی با اشاره به اینکه غرب در نظر داشت دانشگاه مبتنی بر فرهنگ غربی در ایران تاسیس و جوانان را در مسیر فرهنگ ابتذال قرار دهد و قبل از انقلاب رشته های علوم انسانی با عقاید و دیدگاه های غربی بود، گفت: شاید یکی از دلایل که در دانشگاه‌ها شاهد خروش دانشجوها بودیم بخاطر دهن کجی‌هایی بود که نظام طاغوت به بخش فرهنگی داشت.

استاندار همدان با اشاره به دستور صدور انقلاب فرهنگی توسط امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی(ره) دستور صدور انقلاب فرهنگی را به دنبال ایجاد تحول فرهنگی در دانشگاه ها صادر کردند و یکی از کسانی که در این امر پیشگام شد، شهید مفتح بود.

وی تصریح کرد: تمام تلاش شهید مفتح در این جهت بود که ارزش های اسلامی را به دانشگاه بیاورد و آن را با علم آمیخته کند و به همین دلیل بود که دشمنان انقلاب و کسانی که مخالف با اسلام ناب محمدی بود این عالم ربانی را مورد هدف قرار دادند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه خون پاک شهید مفتح باعث شد که انقلاب فرهنگی که امام خمینی (ره) دستورش را داده بودند در دانشگاه‌ها تحول ایجاد کند، ادامه داد: امروز این تحول را می‌بینیم و حوزویان در مجموعه دانشگاه حضور دارند و صرفا یک حضور فیزیکی نیست بلکه ارزشمند است و توانسته در لایه‌های مختلف نفوذ و رسوخ داشته باشد.

 

انتهای پیام
captcha