فتواهای افراط‌گرایانه ناشی از بدفهمی قرآن است
کد خبر: 4022000
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
مفتی جمهوری مصر:

فتواهای افراط‌گرایانه ناشی از بدفهمی قرآن است

 شوقی علام، مفتی مصر تصریح کرد: بسیاری از فتواهای افراط‌گرایانه که موجب تخریب چهره اسلام می‌شود، از بدفهمی قرآن کریم ناشی شده است.  

به گزارش ایکنا به نقل از الدستور، شوقی علام، مفتی جمهوری مصر، در سخنانی با اشاره به تأثیر حفظ قرآن کریم در افزایش حافظه بیان کرد: اگر انسان قرآن کریم را حفظ کند، می‌توان گفت که حافظه او پر از کلمات بسیار متعدد می‌شود، چرا که قرآن کریم دارای حدود 6 هزار و 230 آیه است، لذا اگر یک دانش‌آموز در سال‌های ابتدایی عمر خود قرآن کریم را حفظ کند، بی‌شک سخنوری مسلط خواهد شد.
 
وی افزود: برای اینکه بتوان قرآن کریم را فهمید و احکام را از آن استنباط کرد، باید زبان عربی را با همه جزئیات آن دانست. لذا فتوا‌های افراط‌گرایانه‌ای که در دهه‌های اخیر در ترغیب به قتل و تخریب و آتش زدن صادر شده و چهره دین اسلام در خارج را خدشه‌دار می‌کند، ناشی از بدفهمی آیات قرآن است و هرکس چنین تصویری از دین اسلام مشاهده کند، این دین را نخواهد پذیرفت.
 
علام اظهار کرد: بی‌شک تفسیر نادرست از قرآن کریم و فقهی که در اثر این تفسیر به دست ما رسیده است، باعث شد در مقطعی از زمان به دور از اعتدال و میانه‌روی که مشخصه مصر است حرکت کنیم.
 
مفتی مصر در ادامه تأکید کرد: گروه‌های تروریستی مفهوم حدیث رسول خدا(ص) درباره قتل مشرکان را درست نفهمیده‌اند و به همین دلیل دست به کشتار مردم بی‌گناه می‌زنند.
انتهای پیام
captcha