استقبال پرشور از عزاداری فاطمیه در انگلیس + عکس
کد خبر: 4022170
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

استقبال پرشور از عزاداری فاطمیه در انگلیس + عکس

مراسم عزاداری فاطمیه اول که تاکنون هر سال سه شب در مرکز اسلامی انگلیس برگزار می‌شد، امسال با وجود شرایط ناشی از کرونا به علت استقبال پرشور جوانان عاشق اهل بیت(ع) به مدت پنج شب برگزار شد.

استقبال پرشور از عزاداری فاطمیه در انگلیس + عکسبه گزارش ایکنا، در این مراسم که با همکاری و همت مؤسسه «AIM.ISLAM» لندن برگزار شد، جوانان عزادار و سیاه‌پوش با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سوگ شهادت صدیقه طاهره دخت نبی مکرم اسلام(ص) بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم بیشتر دختران و پسران نوجوان و جوان 15 تا 40 سال بودند که بیشتر آنها با سربندهای لبیک یا زهرا(س) و لبیک یا مهدی(عج) عشق و ارادت خود را به اهل بیت(ع) به نمایش گذاشتند.

بنا به اعلام مرکز اسلامی انگلیس، این مراسم به زبان انگلیسی بود و از چهارشنبه شب، 15 دسامبر 2021 (14 آذرماه) آغاز و به مدت پنج شب، برگزار شد که یکشنبه شب، 19/12/2021 (28 آذر) پایان یافت.  

در این پنج شب حجت‌الاسلام سیدحیدر حسنین درباره اهمیت و جایگاه ولایت سخنرانی و تصریح کرد: یکی از اشتباهاتی که در تبیین دین مرتکب می‌شویم این است که اغلب سعی می‌کنیم جنبه‌های مختلف آن را تبیین کنیم؛ در حالی‌ که ابتدا تشریح هدف و فلسفه آن ضروری است.

حجت‌الاسلام حسنین با طرح این سؤال که انسان در قرآن چگونه تعریف شده است؟ گفت: برتری انسان بر فرشتگان به دلیل شناخت او از برخی موجودات متعالی بود که فرشتگان توانایی شناخت آنها را نداشتند و به واسطه تقرب و ارتباط با پیامبر و اهل بیتش، انسان بر فرشتگان برتری یافت و به خدا متصل شد.

در حاشیه این مراسم نمایشگاه کتاب‌های دینی و اجتماعی از جمله خاطرات شهدای دوران دفاع مقدس مناسب جوانان برپا شد و مورد بازدید حاضران قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha