حضور اهل سنت آفریقای جنوبی در مراسم سالگرد سردار سلیمانی
کد خبر: 4022347
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸

حضور اهل سنت آفریقای جنوبی در مراسم سالگرد سردار سلیمانی

مراسمی به مناسبت دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در مسجد اهل البیت(ع) شهر «کیپ تاون» آفریقای جنوبی برگزار شد.

حضور اهل سنت آفریقای جنوبی در مراسم سالگرد سردار سلیمانیبه گزارش ایکنا، در این برنامه تعداد قابل توجهی از برادران و خواهران اهل سنت حضور داشتند و حجت‌الاسلام و‌المسلمین آفتاب حیدر رضوی، رئیس مرکز أهل بيت(ع) آفریقای جنوبی به بیان فضایل و اهداف شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان نماد مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم و جور مستکبران عالم پرداخت و یاد و خاطره سید شهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را گرامی داشت.

در ادامه احمدعلی محسن‌زاده، رایزن فرهنگی کشورمان در آفریقای جنوبی نیز با ذکر آیاتی از قرآن و احادیثی از پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) به بیان فلسفه خلقت انسان و در معرض آزمایش و ابتلائات قرارداشتن او پرداخت.

محسن‌زاده با تلاوت آیات دوم و سوم سوره عنکبوت گفت: خداوندِ دانای آشکار و نهان، انسان را بدون امتحان و به صرف اینکه بگوید ایمان آوردم رها نمی‌کند،  بلکه او را مانند گذشتگان به انواع ابتلائات و شدائد می‌آزماید تا مقام راستگویان پارسا را از دروغگویان فریبکار معلوم سازد.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص سردار دلها و اشاره به عظمت حضور مردم در تجلیل از  مقام شهید حاج قاسم سلیمانی به ویژه در تشيیع آن شهید بیان کرد: دشمنان به خیال خام خود تصور کردند خواهند توانست با ترور این شهید عزیز، راه، مرام و هدف مقدس او را از بین ببرند غافل از اینکه سید شهیدان مقاومت، خود یک مکتب بود مکتبی منبعث از آموزه‌های اسلام ناب محمدی که از سوی امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی پایه‌گذاری شده است و با هدایت‌های داهیانه رهبری عزیز امام خامنه‌ای استمرار دارد.

بنا به اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این برنامه از شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک پخش شد.

حضور اهل سنت آفریقای جنوبی در مراسم سالگرد سردار سلیمانی

حضور اهل سنت آفریقای جنوبی در مراسم سالگرد سردار سلیمانی

انتهای پیام
captcha