گزارش ایکنا از برگزاری مسابقات قرآن «بهار در بهار» در اصفهان، سیستان وبلوچستان، کردستان و کرمانشاه
کد خبر: 4022354
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲

گزارش ایکنا از برگزاری مسابقات قرآن «بهار در بهار» در اصفهان، سیستان وبلوچستان، کردستان و کرمانشاه

سیزدهمین دوره از مرحله مقدماتی مسابقات قرآنی بهار در بهار به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی ویژه کارکنان و همسران شرکت گاز و همچنین بیست و سومین دوره مسابقات قرآنی ویژه فرزندان کارکنان این شرکت در اصفهان، سیستان وبلوچستان، کردستان و کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ایکنا، سیزدهمین دوره از مرحله مقدماتی مسابقات قرآنی بهار در بهار به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی ویژه کارکنان و همسران شرکت گاز و همچنین بیست و سومین دوره مسابقات قرآنی ویژه فرزندان کارکنان این شرکت در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق و ترتیل و مفاهیم قرآن و مفاهیم نهج‌البلاغه در سراسر کشور برگزار شد.

رقابت قرآنی ۳۸۸ نفر از خانواده شرکت گاز استان اصفهان

همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س)، رقابت قرآنی ۳۸۸ نفر از خانواده شرکت گاز استان اصفهان اعم از کارکنان، همسران و فرزندان کارکنان در حضور داوران برتر استان، ناظر شرکت ملی گاز ایران، مدیرعامل و مسئولین شرکت گاز استان انجام شد.

سیدمصطفی علوی، مدیرعامل شرکت گاز اصفهان در حاشیه برگزاری این مسابقات با اشاره به نقش قرآن و تاثیرات آن بر زندگی فردی و اجتماعی، گفت: قرآن تنها معجزه‌ای است که در حال حاضر از پیامبر گرامی اسلام(ص) در اختیار بشر قرار دارد و وسیله‌ هدایت انسان از ظلمت به سوی نور است. آموزش قرآن به کودکان یکی از حقوقی است که بر گردن والدین است و برای آشنا کردن آن‌ها با مهم‌ترین حقشان باید خود والدین به قرآن اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: تلاوت قرآن در خانه در سایر افراد خانواده نیز اثر دارد، پدر و مادری که خواندن قرآن جزو برنامه زندگی آنان است فرزندانشان نیز به فراگیری و خواندن قرآن علاقه‌مند می‌شوند و این خود یکی از راه‌های تعلیم قرآن به فرزندان است، زیرا کودک و نوجوان به طور عمده تحت تأثیر سخنان والدین، معلمان و دوستان هستند و این تأثیرپذیری در کودکی بیشتر از بزرگسالی است. قرائت قرآن بسیار ارزشمند است، ولی ارزش بالاتر، فهم قرآن و ارزش بالاتر از فهم قرآن عمل به آن است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با بیان اینکه خوشبختانه تعداد شرکت کنندگان امسال نسبت به سال‌های گذشته با رشد خوبی مواجه بوده است، گفت: این شرکت به صورت هدفمند درخصوص جذب قرآن‌پژوهان اقدام کرده است که یکی از این اهداف، فرهنگ‌سازی و ترویج اخلاق اسلامی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

علوی اظهار کرد: برگزاری این قبیل برنامه‌ها و توسعه هر چه بیشتر آن وظیفه و افتخاری بزرگ برای شرکت گاز به شمار می‌رود و قطعاً تاثیر زیادی در حضور بیشتر قرآن در زندگی و پیشرفت سطوح مختلف امور خواهد داشت.

لازم به ذکر است، این دوره از مسابقات در رشته‌های ترتیل، تحقیق، حفظ تخصصی و عمومی ضمن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شد که طی آن، نفرات اول هر رشته به مسابقات سراسری شرکت ملی گاز ایران راه پیدا می‌کنند.

در ادامه این شور بزرگ معنوی و فرهنگ، آزمون‌های مفاهیم قرآن کریم و مفاهیم نهج البلاغه نیز به صورت غیرحضوری برگزار شد.

مرحله مقدماتی مسابقات قرآن شرکت گاز استان کردستان برگزار شد

مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره مسابقات قرآن و نهج البلاغه مقدماتى کارکنان و بیست و سومین مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه بهار در بهار فرزندان شرکت گاز استان کردستان با بیش از ۵۰ نفر از شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ عمومی، تخصصی قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل، مفاهیم قرآن کریم و مفاهیم نهج البلاغه برگزار شد.

احمد فعله‌گری، مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره مسابقات قرآن و نهج البلاغه مقدماتى کارکنان و بیست و سومین مسابقات قرآن و نهج البلاغه بهار در بهار فرزندان شرکت گاز استان کردستان، در مورد اقدامات فرهنگی انجام گرفته، گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که به برکت خون شهدا و رشادت‌های رزمندگان غیور اسلام تاکنون از تسلط عوامل استبکار جهانی و استعمارگران دور مانده است.

وی با بیان اینکه در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی، میراث گرانبها و حفظ دستاورد‌های آن همه مسئولیم، اظهار کرد: شرکت گاز استان کردستان، دو بار میزبان مسابقات مرحله سراسری کارکنان، همسران و فرزندان بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان اظهار کرد: در ابتدای راه‌اندازی دارالقرآن، تعدادی کمی از همکاران و خانواده آنان عضو دارالقرآن بودند، اما امروز تعداد اعضای این محفل نور به ده‌ها نفر افزایش یافته است که با شرکت در مسابقات مختلف قرآنی در سطح کشور جزو مقام‌های برتر قرار گرفته‌اند.

فعله‌گری با بیان اینکه در حال حاضر کلاس‌های آموزش تلاوت قرآن و احکام در تمامی ادارات تابعه شرکت فعالیت دارد، ادامه داد: در کنار توسعه شبکه‌های گازرسانی در سطح شهر‌ها و روستا‌ها، از مسائل فرهنگی و قرآنی غفلت نکرده‌ایم.

وی با  اشاره به پویایی جامعه قرآنی، ابراز کرد: نیاز است خانواده‌ها در فضای کنونی جامعه تلاش کنند تا فرزندان خود را بیشتر با تلاوت قرآن کریم و احادیث آشنا کنند زیرا تلاوت کلام وحی بر روح و روان یک فرد تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود عرصه‌های مهم زندگی را با موفقیت سپری کند.

مسابقات قرآنی بهار در بهار در سیستان وبلوچستان

مرحله مقدماتی این مسابقات ویژه کارکنان، همسران و فرزندان پرسنل شرکت گاز استان سیستان وبلوچستان با حضور نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و تنی چند از علماء دینی، در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه مورخ ۲۳ و ۲۴ آذرماه برگزار شد.

رضا پنجابی، مدیرعامل این شرکت در آیین افتتاحیه این رویداد قرآنی کفت: مسابقات قرآنی تحت عنوان بهار در بهار هر ساله در شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود و امسال نیز ۱۸۰ علاقه‌مند در رشته‌های حفظ عمومی و تخصصی، ترتیل، تحقیق، مفاهیم قرآن، نهج البلاغه، به رقابت پرداختند و پس از ارزیابی‌های انجام شده توسط تیم داوری، نفرات برتر هر رشته در بخش آقایان و بانوان مشخص و معرفی شدند.

وی بیان کرد: خداوند متعال، قرآن کریم را کتاب عقل و تدبیر عنوان کرده و در زمینه مفاهیم زندگی انسانی با نگاه عقلی به این نتیجه خواهیم رسید آنچه را عقل جستجو می‌کند، همان پیام قرآن است.

مسابقات قرآنی و نهج‌البلاغه در شرکت گاز استان کرمانشاه

شهبازی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات قرآنی و نهج‌البلاغه در گاز استان کرمانشاه با حضور ۷۸ شرکت‌کننده، گفت: آزمون مرحله مقدماتی بیست و سومین دوره مسابقات قرآن کریم و نهج‌البلاغه ویژه فرزندان و سیزدهمین دوره ویژه کارکنان و همسران کارکنان شرکت گاز استان کرمانشاه 18 آذرماه با حضور ۷۸ شرکت‌کننده در محل ساختمان اداره مرکزی شرکت گاز استان کرمانشاه برگزار شد.

وی در آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات با تأکید بر گسترش فرهنگ قرآنی در شرکت گاز استان کرمانشاه، گزارشی از آخرین روند گازرسانی در این استان را برای حضار تشریح کرد و در ادامه در خصوص نقش و اهمیت قرآن در زندگی فردی و اجتماعی به ایراد سخن پرداخت.

شهبازی بیان کرد: قرآن مجید متضمن کلیات برنامه‌های زندگی بشر است که اگر خوب از این کتاب شریف و برنامه‌های آن در زندگی استفاده کنیم، قطعا محیطی سرشار از صفا و صمیمیت خواهیم داشت که هم سعادت دنیوی را کسب خواهیم کرد و هم به سعادت اخروی که هدف نهایی همه ماست، خواهیم رسید.

وی با اشاره به هادی بودن قرآن گفت: قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است و در تمام مراحل زندگی، رهبر و رهنمای انسان به سوی کمال است، زیرا به راهی هدایت می‌کند که مستقیم‌ترین راه است. انس با این کتاب آسمانی راه تشخیص حق از باطل را برای انسان آسان می‌کند.

در پایان، متسابقین در رشته‌های مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه و همچنین تحقیق، ترتیل، حفظ تخصیصی و حفظ عمومی به رقابت پرداختند.

مراسم کشوری این مسابقات هفته آینده در تهران برگزار می‌شود که تاریخ برگزاری آن متعاقبا اعلام می‌شود.

انتهای پیام
captcha