توزیع بیش از ۱۶۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان کردستانی
کد خبر: 4022554
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

توزیع بیش از ۱۶۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان کردستانی

مسئول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان کردستان از توزیع بیش از ۱۶۴ هزار بسته‌ معیشتی به ارزش ۷۰ میلیارد تومان از ابتدای شیوع ویروس کرونا به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بین خانواده‌های نیازمند کردستانی خبر داد.

مهدی طالبی مسئول ستاد اجرایی فرمان امام

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی طالبی، مسئول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان کردستان امروز، 30 آذرماه در رزمایش «احسان دانشجویی» دانشگاه کردستان اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در سطح استان کردستان بیش از ۱۶۴ هزار بسته‌ پروتیئنی، بهداشتی، لوازم‌التحریر و معیشتی را توزیع کرده‌ایم که ارزش این اقلام بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان بوده است.

وی از توزیع ویلچر بین معلولان کردستانی با همکاری بهزیستی استان کردستان خبر داد و افزود: در راستای اجرای تفاهم‌نامه با سازمان بهزیستی مصوب شد که برای معلولین کودک و نوجوان زیر ۱۴ سال نیازمند ۲۷ هزار دستگاه ویلچر تأمین کنیم که تا کنون سازمان بهزیستی استان ۱۰۰ دستگاه تحویل داده شده است.

مسئول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان کردستان بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام، بخش‌های مختلفی دارد که یک بخش آن بنیاد برکت است، بنیاد برکت حوزه‌های اشتغال و زیربنایی مدارس را دنبال می‌کند.

وی به تعهد ستاد اجرایی فرمان امام راحل برای ساخت ۶۴ مدرسه در سال جاری اشاره و بیان کرد: تاکنون از این میزان تعهد نزدیک به ۳۸ مدرسه تکمیل شده و در اختیار اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش قرار گرفته است و بقیه آن هم در دست اقدام می‌باشد.

طالبی به اقدامات این ستاد در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: بیمارستان رازی در بانه که ما در سال ۹۵، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته بودیم و بعد از  گذشته، ۱۵ سال در ایام کرونا به بهره‌برداری رسید.

وی به اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام در جهت تسهیل کشاورزان برای جلوگیری از مهاجرت آنان به شهر به خاطر مشکلات کشاورزی گفت: در بحث بیمه محصولات کشاورزی توانستیم خسارت‌هایی که به کشاورزان بخاطر خشکسالی سال گذشته زده شده بود و بیمه در ازای پولی که از کشاورزان گرفته به تعهدات خود عمل نکرده بود و در نتیجه ستاد ورود پیدا کرد و بسیاری از مشکلات بیمه کشاورزان را حل کرد به طوری که سال گذشته را برخی‌ها سال آشتی بیمه با کشاورزها نامیدند.

مسئول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به اهداف تشکیل گروه‌های جهادیاشاره کرد و گفت: از گروه‌های جهادی انتظار می‌رود چون به طور مستقیم‌تر با مردم ارتباط دارند آسیب‌های اجتماعی استان را بشناسند و با جمع بندی صحیح و مدبرانه و انجام کار تخصصی این آسیب‌ها را برطرف کنند.

انتهای پیام
captcha