حضور تشکل‌های قرآنی مردمی در عرصه بین‌الملل تسهیل می‌شود
کد خبر: 4022643
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
حجت‌الاسلام ایمانی‌پور در گفت‌وگو با ایکنا:

حضور تشکل‌های قرآنی مردمی در عرصه بین‌الملل تسهیل می‌شود

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تأکید بر اینکه این سازمان برای معرفی ظرفیت‌های قرآنی به خارج از کشور تلاش خواهد کرد، گفت: حلقه‌های میدانی و تشکل‌های مردمی ظرفیت‌های خوبی را در حوزه قرآن ایجاد کرده‌اند و هنر ما باید اتصال این گروه به خارج از کشور و تسهیل‌گری حضورشان در عرصه بین‌الملل باشد.

معرفی معارف قرآنی از مأموریت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات است

حجت‌الاسلام محمد‌مهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفت‌و‌گو با ایکنا سیاست‌های قرآنی این سازمان را تشریح و تأکید کرد: یکی از وظایف و مأموریت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی معرفی معارف قرآن و شخصیت‌های قرآنی و ترجمه و چاپ تألیفات قرآنی است و ما نمایشگاه‌های هنری مفصلی درباره هنرهای مرتبط به قرآن در خارج از کشور داشته‌ایم و همه این فعالیت‌ها باید توسعه یابد، یعنی هم ترجمه و چاپ تألیفات قرآنی مورد توجه قرار گرفته و هم تفسیرهای مناسب مخاطب منتشر شود.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد از ظرفیت‌های داخلی برای پررنگ‌کردن و توسعه ظرفیت‌های موجود خارجی استفاده کنیم و کمک خواهیم کرد که نهادهای رسمی، مؤسسات و شرکت‌های داخلی، بین‌المللی شوند، مردم باید بفهمند که از دیپلماسی فرهنگی می‌شود استفاده کرد و تشکل‌های مردمی باید فرصت حضور در خارج از کشور را داشته باشند و این تشکل‌ها می‌توانند حامل قرآن و معارف قرآنی در خارج از کشور باشند.

ایمانی‌پور همچنین تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به سمت تمدن نوین اسلامی که شالوده و چکیده بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب است حرکت کنیم، نیازمند شکل‌گیری امت واحده هستیم، زیرا هر تمدنی بر پایه امت واحده شکل می‌گیرد، بیشترین چیزی که در شکل‌دهی امت اسلامی می‌تواند به ما کمک کند و مایه وحدت جامعه اسلامی باشد، قرآن کریم است.

شناساندن ظرفیت‌های قرآنی ـ مردمی به خارج از کشور از مأموریت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات است

وی در پاسخ به این سؤال که آیا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برنامه‌ریزی خاصی برای اجرای برنامه‌های قرآنی در آینده دارد، گفت: بله حتما و ما تلاش خواهیم کرد لینک‌های لازم را میان گروه‌های ایرانی و متناظرینشان(جامعه مخاطب) در خارج از کشور ایجاد کنیم، شما می‌دانید این حلقه‌های میدانی و تشکل‌های مردمی ظرفیت‌های خوبی را در حوزه قرآن ایجاد کرده‌اند، هنر ما باید اتصال این گروه به خارج از کشور و تسهیل‌گری حضورشان در عرصه بین‌الملل باشد.

ایمانی‌پور بیان کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تسهیل‌گر مجموعه فعالیت‌های فرهنگی کشور خواهد بود، ما به شدت مشارکت‌های مردمی را جدی خواهیم گرفت و تلاش خواهیم کرد فرصت حضور در خارج از کشور را به آنان بدهیم و اين ظرفیت ایجاد شود.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درباره برنامه‌های این سازمان و رایزنی‌های فرهنگی در خارج از کشور برای مقابله با ایران‌هراسی گفت: ایران‌هراسی ناشی از ارائه تصویری مخدوش از ایران در خارج از کشور است، من معتقدم دستاورد بزرگ جمهوری اسلامی ایران، مسئله به صحنه‌کشیدن اسلام و مسلمانان در عصر جدید است. استکبار بر همین اساس پروژه ایران‌هراسی را راه‌اندازی کرد، اگر ایران نقش مؤثری در جهان نداشت و ایران به رسالت انقلابی خود عمل نمی‌کرد، داعش و گروه‌های همانند این جریان ایجاد نمی‌شد.

وی در پایان تأکید کرد: ما نیازمند بازسازی این تصویر هستیم و باید از ظرفیت هنر و کارهای نمایشی و عرصه‌های دیگر کمک بگیریم تا بتوانیم تصویر خوب و روشنی را از خود ارائه دهیم و چون جهان امروز، بیشتر مجازی است می‌توانیم به مدد انقلاب گام مؤثری به منظور ارائه تصویر شایسته‌ای که منجر به رفع ایران‌هراسی شود، برداریم.

گفت‌وگو: زهرا نوکانی

انتهای پیام
captcha