محمد؛ پرطرفدارترین نام در فلسطین اشغالی
کد خبر: 4022681
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۳

محمد؛ پرطرفدارترین نام در فلسطین اشغالی

اداره جمعیت و مهاجرت رژیم صهیونیستی نام محمد را رایج‌ترین نام در میان نوزادان متولد شده در فلسطین اعلام کرده است.

محمد؛ پرطرفدارترین نام در فلسطین اشغالی

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، اداره جمعیت رژیم صهیونیستی در پایان هر سال میلادی، فهرستی را منتشر می‌کند که حاوی اطلاعات مرتبط با نام‌های محبوب در بین کودکان متولد شده در سال گذشته است. اطلاعات موجود در سال جاری حاکی از آن است که نام محمد در صدر فهرست نام‌های پرطرفدار قرار دارد.

بنا به آمارهای ذکر شده در سال 2020 از میان کودکان متولد شده در فلسطین اشغالی 2393 نفر نام محمد داشته‌اند، نام دیوید با 1536 مورد نام‌گذاری در رتبه دوم قرار گرفته است.

نام محمد سال‌ها در صدر فهرست رایج‌ترین نام‌ها در فلسطین اشغالی قرار داشته و در سال 2000 از هر شش کودک پسر متولد شده در فلسطین اشغالی، یک نفر محمد نام گرفته است، اگرچه این میزان کاهش یافته و در سال گذشته از هر هشت کودک یک نفر محمد نام داشته، اما محمد همچنان در صدر فهرست نام‌های پرطرفدار باقی مانده است.

 نزدیک به دو میلیون نفر از جمعیت فلسطین اشغالی را اعراب تشکیل می‌دهند که بر اساس آخرین برآوردها، از این میان، حدود 85 درصد از آن‌ها مسلمان و 15 درصد باقیمانده مسیحی یا دروزی هستند. به لطف حضور مسلمانان است که محمد به پرطرفدارترین نام در فلسطین اشغالی تبدیل شده است.

انتهای پیام
captcha