اعلام برنامه‌ چهارمین روز رقابت‌ آقایان در فینال مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4022732
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹

اعلام برنامه‌ چهارمین روز رقابت‌ آقایان در فینال مسابقات سراسری قرآن

چهارمین روز از مسابقات سراسری قرآن کریم از ساعت 18 امروز آغاز می‌شود و شش شرکت‌کننده در رشته قرائت تحقیق، پنج شرکت‌کننده در رشته حفظ کل، چهار مرتل و سه حافظ بیست جزء به روی جایگاه می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، فینال مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش آقایان امروز دوم دی‌ماه از ساعت ۱۸ در تالار اندیشه حوزه هنری تهران که صحن اصلی مسابقات است چهارمین روز خود را دنبال می‌کند.

در این روز شش شرکت‌کننده در رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل و همچنین دعا‌خوانی به روی جایگاه می‌روند. این مسابقات در بخش قرائت تحقیق امشب میزبان حمیدرضا نصیری از تهران، امید حسینی‌نژاد از خراسان رضوی، مهدی سعادتی از لرستان، مهدی شایق از البرز، امیرحسین رحمتی از گلستان و مجتبی محمدبیگی از تهران خواهد بود.

بخش قرائت تحقیق راس ساعت 18:10 با قرائت حمیدرضا نصیری، از تهران آغاز می‌شود و آخرین شرکت‌کننده این بخش مجتبی محمدبیگی از تهران است که 22:20 به روی جایگاه می‌‌رود. در دل این بخش شرکت‌کنندگان قرائت ترتیل نیز حضور پیدا خواهند کرد که شامل محمدرضا عباسیان از تهران، سیدصادق کاظمی از قم، سلمان حصاری از خراسان رضوی و حسین عزیزی از البرز است.

امشب مسابقات در بخش حفظ کل نیز میزبان پنج نفر از حافظان قرآن کریم است که علی‌ ناجی‌محله، امیرعلی ابوالفضلی، محمدرضا زاهدی، محمدجواد دلفانی همگی از تهران و علی غلام‌آزاد از زنجان به رقابت می‌پردازند. همچنین در بخش حفظ بیست جزء سعید قره‌داشی و سیدمصطفی ریحانی از خراسان رضوی و سپهر زارع تیموری از تهران به رقابت می‌پردازند.

امروز رقابت دعاخوانی این مسابقات نیز برگزار می‌شود که با حضور 14 نفر از نقاط مختلف کشور از ساعت 14 تا 16 برگزار می‌شود. این بخش مسابقات نیز میزبان علی‌محمد دامچین از خوزستان، حسین داریوش از خراسان جنوبی، اصغر کارجو از استان مرکزی، محمد ناطقیان از اصفهان، حسین هنرمندان از اصفهان، شهاب امانتچی و سعید شعبانی از قم، سجاد براتی و منوچهر نجفی از چهارمحال و بختیاری، علی صدقی از کرمان، مهدی خطیب‌فر از البرز، رضا کاکاوند از لرستان، مهدی رضایی از کهگیلویه و بویراحمد و حمید حسینی از خراسان رضوی خواهد بود.

در این روز همچنین دو گروه هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی شامل گروه الانوار از خوزستان و گروه حبل المتین از استان زنجان هر کدام دو اجرا در صحن اصلی مسابقات خواهند داشت.

بر اساس گزارش ایکنا، در نوبت صبح امروز نیز مسابقات در بخش بانوان برگزار شد و در این بخش شرکت‌کنندگان رشته‌ حفظ کل به رقابت با یکدیگر پرداختند.

چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از 29 آذر‌ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شده و تا جمعه سوم دی‌ماه در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در جریان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha